Als je hebt gesport is dat gezonder met of zonder spierpijn? zie uitleg.

Als ik heb gesport en de volgende dag spierpijn heb, is dat natuurlijk vervelend maar heb ik wel het idee dat ik wat gedaan heb. maar is dat wel gezond? kan je beter hard trainen met de volgende dag spierpijn of hard trainen en de volgende dag geen spierpijn, maar heb je dan wel hard genoeg getraind...? dus mijn vraag wat is gezonder/beter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
heb je krachttraining of conditietraining gedaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of cardiotraining?

Het beste antwoord

spierpijn duidt op veel afvalstoffen in je cellen; het is dus een teken dat je hard hebt getraind. En het kan geen kwaad. als je van spierpijn af wil komen, kan je de dag na je training rustig gaan joggen of iets dergelijks, zodat de afvalstoffen je cellen uit gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan spierpijn hebben als je hard getraind hebt en dat hoeft ook niet erg te zijn. Maar als je heel vaak sport en je sport deze keer niet hard dan heb je meestal toch geen spierpijn. Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar meestal wel.
Maar een klein beetje spierpijn is echt niet ongezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je spierpijn hebt heb je goed getraind. Dus dat is niet erg, je spieren groeien etc.