hoe kom ik aan de bak als oppasser

ik ben 15 jaar en wil graag wat bijverdienen als oppasser in de avonden en in het weekend.
Hoe zorg ik ervoot dat ik kan gaan werken?
Dus eigenlijk hoe moet ik het aanbieden, reclame ervoor maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Briefjes ophangen in de supermarkt, bij kleuterscholen, buurthuizen en kinderdagverblijven, en dan maar hopen.
Er hangen bergen van die briefjes, maar als je geluk hebt, kiezen ze net de jouwe er uit.

Ook kun je binnen je eigen netwerk (ouders, vrienden) vissen of er mensen zijn met kleine kinderen die nog wel eens een oppas nodig hebben.

Je zou je zelfs kunnen aanmelden bij een oppascentrale, die ze in veel grote steden wel hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

hang kaartjes op bij de supermarkt

Toegevoegd na 2 minuten:
of via oppascentrales zie voorbeeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekend maken bij familie, kennissen, buren e.d. dat je graag iets bij wilt verdienen met oppassen. Vaak komt het dan via via weer bij anderen terecht. Succes ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je moet het aanbieden, reclame er voor maken.
Liefst op een leuke originele manier.
Hang je foto op zodat mensen zien wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Zorg ook dat je goede referenties hebt: mensen die kunnen bevestigen dat jij heel goed met kleine kinderen kunt om gaan en stressbestendig bent enzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve reclame maken in de supermarkt, kun je ook een flyer maken en deze in een kindrijke buurt door de brievenbussen gooien. Als dan iemand goede ervaringen met jou heeft, dan is dat in no-time doorverteld en mag je bij de buren ook oppassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marktplaats geeft je ook de mogelijkheid om te adverteren als oppasser, heb ik succces mee gehad maar ben wel een stukje ouder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag ook eens aan vriendinnen die in je buurt wonen of ze zelf ook oppassen. Ik heb veel babysitters gehad die na een jaar of zo weer stopten omdat ze een baantje in de supermarkt kregen en die wisten dan weer een vriendin te noemen die kon helpen. Zo'n aanbeveling nam ik dan graag aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
nog als opmerking: ikzelf reageerde liever niet op advertenties op marktplaats, vond het veiliger om 'doorverwijzingen' van buren/vriendinnen te krijgen van hun oppassers. Dat werkt toch meestal t beste, dan weet je de ervaringen van de anderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou ook nog op www.buurtlink.nl een oproepje kunnen plaatsen.