Mijn vriendin plast in haar broek, hoe ga ik hiermee om?

mijn vriendin is nu 28 en heeft regelmatig dat ze ineens zo nodig moet plassen dat ze het niet meer op kan houden. Dit heeft er al regelmatig toe geleid dat ze het in haar broek heeft gedaan en ze schaamt zich er best wel voor. Aan de andere kant heeft ze er ook weer niet zoveel moeite mee en doet ze er vrij luchtig over. Hoe moet ik hiermee omgaan? ik voel erg met haar mee en wil haar graag begrijpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben jij niet stiekem zelf die vriendin?!

Antwoorden (4)

Ze kan het best even langs de dokter gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een blaasontsteking? Of een verslapte spier.

De huisarts weet raad, en anders verwijst hij/zij je door naar de uroloog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heet aandrangincontinentie, en daar moet ze mee naar de huisarts. Het kan zijn dat het simpel op te lossen is met bepaalde fysiotherapie (bekkenbodemoefeningen), maar er moet wel uitgesloten worden dat er een andere oorzaak is (als ze dit pas sinds kort heeft, kan er ook iets anders aan de hand zijn).
Het is heel erg vervelend als je hier last van hebt, maar je leert ermee omgaan (schone kleren mee en zo). Als het eenmaal (redelijk) opgelost is, ben je enorm opgelucht, kan ik je vertellen ;-)
Let wel op dat ze niet, om ongelukjes te proberen voor te zijn, minder/weinig gaat drinken, want dan krijgt ze op termijn nog meer problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zou eens kunnen informeren bij een speciale poli voor bedplassers.ze observeren je dan en kunnen soms zien waar het probleem ligt.ik hoop dat ze haar daar kunnen helpen.