Hoe kan ik, als alleenstaand man een kind adopteren? Of is er een andere mogelijkheid? Ik ben 37 en single en wil heel graag een kind

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (3)

Het kan wel maar het is heel erg moeilijk En je bent zo 10 jaar verder!
Misschien een Draagmoeder zoeken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeff.. Volgens mij ga je dan door een hele molen.

Maar volgens mij is t wel mogelijk hoor.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn een aantal algemene zaken waaraan de alleenstaande adoptieouder over het algemeen moet voldoen t.w:

- Noodzakelijk is een vast inkomen vaak boven een bepaalde minimale grens (afhankelijk van land)
(Een aantal vergunninghouders stelt bovendien een specifieke inkomenseis (zoals WK bijvoorbeeld))
- Gewenst is een goed sociaal netwerk en mogelijkheid tot kinderopvang
- Er worden geen harde eisen gesteld n.a.v. het aantal werkuren per week, maar de ervaring leert dat parttime werken (max 4 dagen in de week en liever 3) de voorkeur geniet
- Een goede lichamelijke gezondheid en geen strafblad
Het is vooralsnog onduidelijk of een bijstand, WAO, ANW of WW uitkering door vergunninghouders en adoptielanden wordt geaccepteerd."

Deze informatie heb ik van een website die compleet gewijd is aan adoptie door singels.
Ik raad je dan ook aan voor meer informatie die website door te nemen:
http://www.adoptiedoorsingles.nl/