Doet gaatjes laten schieten pijn? En moet je er een afspraak voor maken?

Ik ben van plan gaatjes te schieten maar ik weet niet of ik het durf, daarom wil ik even advies.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
23.5K

Het beste antwoord

Niets om bang voor te zijn, hoor ! Het duurt korter dan een injektie krijgen, en ik voelde toen ik naar buiten liep al niets meer. Ik heb het schoongehouden met sterilon, dat stinkt niet. Ik raad je alleen aan, om het eerste halve jaar nog geen "neppers" erin te doen, maar alleen echt goud en zilver, tot er zo'n soort eelt-laagje gevormd is waar de (oor?)bel doorheen gaat. Met "neppers" kan je ook later nog wel eens een beetje gevoeligheid krijgen, maar dan gewoon weer even een dagje "echte" erin, en dan is het weer voorbij.
Ik heb nooit 1 seconde spijt gehad, en voel me nu "kaal"als ik niets in heb.
Geniet van het uitzoeken van alle leuke dingetjes, die je straks in kan !!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

In de meeste gevallen hoef je geen afspraak te maken.

Daarnaast doet het schieten geen pijn. Mijn zoon heeft 2 maanden geleden nog een gaatje laten schieten en het was binnen 5 seconden gebeurt en gaf geen kik.

Ik zelf het ook een gaatje laten schieten, ongeveer 20 jaar geleden, en toen deed het ook al geen pijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk doet het even pijn, maar da's snel weer over.
Vooral daarna goed verzorgen en schoon houden, anders gaat het ontsteken.
Bij de meeste juweliers hoef je er geen afspraak voor te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het doet een beetje pijn, maar dat is minder dan een seconden. Voor je zelfs maar auw kunt roepen is het al klaar. Gewoon doen.

Afspraak maken is niet nodig, zoals ik al eerder zei: het is echt zo klaar. je gaat zitten, ze tekenen met een pen de gaatjes op je oor en kijken of ze recht zitten t.o.v. elkaar, dan komt de tang, klik, klaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dit doet geen pijn..... Althans het ligt eraan waar je ze wilt laten schieten? Ik heb ze laten schieten in mijn oren toen ik 15 was en ik voelde er helemaal niks van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb jij wel een verdomd hoge pijngrens. Voelde je er echt HELEMAAL NIETS van? Ongeloofelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik voelde er helemaal niks van en mijn dochter van 7 en mijn dochter van 5 ook niet. Mijn moeder mijn zusje, die ook niet..... Heeft dan heel mijn familie zo een hoge pijngrens? Ik betwijfel het.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En trouwens, kijk eens boven, pgh2011 heeft dan ook een hoge pijngrens en haar zoon dan ook.....
Het steekt even, en daarna is het een vage zeurderige pijn, die je eigenlijk amper voelt. Dat ebt weg gedurende een paar dagen, totdat het wondje genezen is. Het is absoluut niet iets om bang voor te zijn, het valt heel erg mee!
Meestal kun je zonder afspraak binnenlopen. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een lastig prikje, dat was het, maar verder geen pijn, niets van dat al.
Wel een aantal weken daarna goed steriel houden met dettol of iets dergelijks, zodat het niet kan ontsteken!
Veel plezier met alle leuke oorbelletjes die je kunt gaan kopen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik zeg dat het geen pijn doet, zou ik liegen. Je voelt even een enorme druk op je oorlel en je oorlel blijft zeker gevoelig een aantal uren erna. Een afspraak is in de meeste gevallen niet nodig, je staat binnen 10 minuten weer buiten.

Je kunt er ook voor kiezen om te laten piercen. Dat klinkt misschien enger, maar het gaat met een stuk minder 'geweld'. Ik zou je dit laatste eerder aanraden dan het 'schietapparaat'. Ik heb met beide ervaring en persoonlijk vind ik piercen prettiger dan gaatjes laten schieten.

Denk maar zo: als je bloed moet laten prikken is dat ook vervelend, maar in dit geval krijg je er zeker iets moois en leuks voor terug :)

Succes met het maken van je keuze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pijn, wat is pijn? Ik denk dat je beter kunt zeggen dat het een onprettig gevoel is, maar dat duurt maar heel even. En als je ze echt graag wilt, gewoon gaan! Wie mooi wil zijn...? Succes! Bij ons hoef je trouwens géén afspraak te maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is de 1e pijn die je als kind (ik dan) vrijwillig ondergaat, even brand het scherp en is het weg, je oren voelen even als 1 kg per stuk en brand een beetje, na 7 dagen actief te zijn geweest met een anti ontstekings middeltje (ben de naam even kwijt maar je kan erom vragen of je krijgt het mee) gaat het weer helemaal goed.
je hoeft geen afspraak te maken, je loopt een juwelier binnen en net als het bestellen van een ring bestel je hier je gaatjes alla minuut.

succes