Kan haar vanzelf teruggroeien?

Twintig jaar geleden kreeg ik een kalende plek boven op mijn hoofd ( zit in de familie). Nu begint daar weer haar te groeien. Wat kan daarvoor de verklaring zijn. Het enige dat ik zelf kan bedenken is dat ik de hormonen van mijn vriendin opsnuif. Maar misschien is dat onzin.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal vast aan mij liggen, maar wat bedoel je met hormonen van je vriendin opsnuiven? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hormonen worden overgedragen door huid contact, speeksel.en andere lichaamssappen.

Antwoorden (2)

bij mij zit het ook in de familie, maar haar terug komen is bij niemand gebeurd.
hormonen van je vriendin opsnuiven lijkt me ook niet dat dat je haar laat groeien.
als een haarzakje dood is, groeit er nooit meer een haar, en in jouw geval lijkt het me dat je haarzakjes weer een soort gaan opleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enkel door het afsterven of vernietigen van het haarzakje zal er geen mogelijkheid meer zijn tot haargroei.

Kaalheid wordt veroorzaakt doordat het hormoon dihydrotestosteron (DHT) zich hecht aan de androgeenreceptoren (AR) van de cellen van de haarfollikels. De binding van DHT aan de AR zorgt voor een sneller verloop van de groeifasen en een verkleining van de schacht van het haarzakje. Uiteindelijk is het haarzakje dusdanig verschrompeld, dat het alleen nog maar een minuscuul (voor het oog onzichtbaar) vellushaartje produceert. Dit proces staat bekend als het miniaturiseren van haar.

Op de een of andere manier is er minder testosteron omgezet in DHT.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, waarom groeit het bij mij dan terug?