Ja, in onze stad wel.

Alle leerlingen in klas 2 van het voortgezet onderwijs worden door een medewerker van onze afdeling Jeugdgezondheidzorg persoonlijk uitgenodigd voor een onderzoek. Middels de triagemethodiek wordt gekeken of een leerling eventueel meer zorg of hulp nodig heeft. Dit kan zijn door middel van een aanvullend onderzoek of gesprek met de arts of verpleegkundige Jeugdgezondheidszorg.

bron: GGD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je als je te ligt bent nog een keer terug komen? Mag je je kleren aanhouden? Wanneer heb je dat onderzoek in de tweede klas?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt er bericht van. Ook je ouders volgens mij.
Als je te licht bent zul je wel naar de huisarts doorgestuurd worden. Uiteraard wordt er ook op anorexia gelet. Als je je ziekmeldt voor zo'n controle krijg je nog een oproep. Uitkleden niet, volgens mij. Meer even een vragenlijst, ogen, wegen, meten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel voor de informatie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik mag vragen, Appiehappie: waar maak je je zorgen om?

Andere antwoorden (5)

Ja controle
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer dan ongeveer?
Amadea
13 jaar geleden
Wat controle?
Ja pas gehad. Moet n vragelijst invullen meenemen gewicht, lengte gaan ze naar kijken en dat was het.

Toegevoegd na 41 seconden:
Oja en je houding je rug en je ogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als je te ligt bent, moet je dan nog een keer terug komen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, over 6 maanden weer volgens mij, in iedergeval als er iets niet goed was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo ben je te licht dan ;o?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen zegt van wel:( moet je je uitkleden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Appiehappie: als je inderdaad te licht bent, waarom zou het dan erg zijn als de arts daarop let en je helpt om op gewicht te komen? Wees blij dat er zo goed op jouw gezondheid wordt gelet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet in je hempie of bh staan, broek kun j aanhouden
Ja, heb ik pas ook gehad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je als je te ligt bent dan nog een keer terug komen?
Ik ben alleen in de eerste erheen geweest. Nee dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep... Succes!