Hoe voelt een eiersprong en hoelang duurt hij?

Ik heb wellens zon pijn gehad rechtsonderin bij de blindedarm ergens daar. Dacht even dat het goed mis was met mij, maar het ging weg GELUKKIG. Alhoewel ik nu een straj gevoel heb onderin mijn buik. Heeft dit iets mee te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Gedurende al de veertig vruchtbare jaren van mijn leven heb ik nog nooit een eisprong gevoeld.
Het kan wel, maar dan mag dat maar heel kort duren, dat je dat voelt.
De eisprong zelf duurt maar een paar minuten.

De eisprong, ook wel ovulatie genoemd, vindt ongeveer 14 dagen voordat je weer moet menstrueren plaats. Tijdens de eisprong komt een rijpe eicel vrij. Zodra de eicel is vrijgekomen, is de eicel vruchtbaar en kan de eicel worden bevrucht. De eicel blijft na de eisprong tot 12 uur in leven.

Maar pijn in je buik kan overal van komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een eisprong kun je voelen, mits je niet aan de pil bent natuurlijk, want dan heb je geen eisprong.
Soms voel je het afwisselend: de ene maand links, de andere maand rechts. Soms voel je alleen de eisprong aan de ene kant, terwijl die aan de andere kant vrijwel ongemerkt voorbij gaat.
Maar dit soort pijn kan van alles zijn, van de eisprong tot een wind die dwars zit.
Als het blijft en je maakt je zorgen, bel dan even de huisarts om te overleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij het gebruik van de pil zal het Graafse follikel niet rijpen waardoor er geen eisprong plaats kan vinden.
bij het (juiste) gebruik van de pil is er dus GEEN eisprong. +je voor je antwoord hippo!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij pilgebruik is er geen eisprong, en er kunnen andere redenen zijn waardoor er geen eisprong plaatsvindt.
Ik heb zelf bijvoorbeeld maar 1 werkende eierstok, dus niet elke maand een eisprong, ook als ik de pil niet slik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yvonne:
Bij (correct) pilgebruik treden de volgende effecten op:
- Remming van de groei van een eicel, waardoor er geen eisprong kan plaatsvinden http://www.anti-conceptiepil.nl/info
Ik had ook van die steken onder in mijn buik ik wist niet wat het was dus naar huis arst geweest en verezen naar gyn. Na controle was alles normaal. Ik voelde dus blijkbaar mijn eisprong. Het zijn van die gemene steekjes links of rechts onder in je buik. Niet elke vrouw voelt dit ongeveer 2 weken na je ong periode indien je een cyclus van 27 a 28 dagen gebt. En het duurt niet lang je hebt althans ik heb er geen dagen last vAn. Voel het wel ene keer minder andere keer meer.