Men zegt vreugde is een goed medicijn, , wat zijn nog meer van die goede natuurlijke medicijnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (11)

Onzelfzuchtige op christelijke beginselen gebaseerde liefde:

(Handelingen 20:35) . . .’Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen. . .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Christelijk of niet zal me wordt wezen maar ik ben het helemaal met je eens! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wordt=worst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor,net als u! (Spreuken 17:22) . . .Een hart dat blij is, doet goed als geneesmiddel, maar een geest die terneergeslagen is, droogt de beenderen uit. (Spreuken 15:13) 13 Een blij hart heeft een goede uitwerking op het gelaat, maar wegens de smart van het hart is er een terneergeslagen geest. (Spreuken 15:15) . . .Al de dagen van de ellendige zijn slecht; maar wie vrolijk van hart is, [heeft] voortdurend een feestmaal. Groetjes Aimé
Gezond eten..
Veel drinken..
Goed slapen..
Regelmatig bewegen..
Elke dag buiten zijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi gezegd, +je.
de liefde bedrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
genieten van kleine dingen (liedjes, vogeltjes die zingen, sneeuwklokjes in de tuin)

blij zijn dat je elke dag gezond opstaat

iemand anders kunnen helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat u leiden door de nederige dingen....
een dankbaar hart...
+++
"Lachen is gezond".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Humor is één van de wonderlijke vaardigheden die mensen wel hebben, maar dieren waarschijnlijk niet. Met humor creëer je een beetje afstand om naar jezelf te kijken. Door lachen lijken 'grote' problemen opeens een stuk kleiner.

Door een positieve blik lijken moeilijkheden ineens overwinbaar. Je ziet sneller een oplossing, doordat je minder nadruk legt op de grootte van het probleem. Hevige stress wordt hierdoor voorkomen.

Onderzoekers hebben ontdekt, dat vrolijke mensen gezonder zijn dan piekeraars. Mensen die veel lachen hebben een beter immuunsysteem en zijn daardoor minder vatbaar voor infecties. Dit komt doordat je hersenen tijdens het lachen het 'gelukshormoon' endorfine produceren. Endorfine heeft een kalmerend en pijnstillendeffect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens! +1 Ik zou me geen raad weten zonder humor.
iets wat fijn is om te zien, is een zalf voor de ogen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Humor. 'Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd'. 'Wie goed doet, goed ontmoet', is er ook zo een. 'Je creëert je eigen wereld', hoewel je daar twee kanten mee op kunt. 'Get a life', is van dezelfde strekking, maar wat scherper geformuleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie goed doet, die goed ontmoet. Behandel een ander zoals je zelf ook graag behandeld zou willen worden. Zo probeer ik te leven. En doordat ik echt probeer om anderen niet te kwetsen en ander en te helpen, krijg ik daar een goed gevoel van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schoonheid. Je ogen vullen met mooie dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik persoonlijk zeg liever natuurlijke middelen en geen medicijnen.
Met medicijnen denk je aan dotoren, met middelen denk aan de natuur.
Er zijn veel natuurlijke middelen, waardoor je goed gaat voelen en nog veel meer gaat stralen en lachen, en plezier hebt in het leven, sleutel woorden zijn enthousiasme, bezieling, uitstraling, liefde, gezondheid, positief, aandacht , gezond eten en nog meer.
Alles hangt van elkaar af in en om je lichaam, probeer dat in harmonie te brengen, en je gaat vanzelf stralen.
Maar je hebt niet alles zelf in de hand, invloeden van buitenaf, ga er positief mee om, gedeelde smart is halve smart, gedeelde vreugd is dubbele vreugd.