Is inkt/verf op alcoholbasis slecht voor de gezondheid?

ik heb 2 graffiti stiften met inkt op alcohol basis en nu vraag ik me af of dat schadelijk is voor lichaam of hersenen omdat het best wel sterk ruikt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als het op alchol is niet als het op anderen cemicalen is zou ik een mond kapje halen bij een klus bedrijf met filters die je kan vervangen

Antwoorden (2)

Het is inderdaad schadelijk, want er zitten giftige stoffen in. Als je zo'n graffiti fles onder je neus houdt (lang en inademt met je neus) dan kan je een beschadiging oplopen. NIET DOEN DUS!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou me er niet teveel zorgen over maken. Je moet er niet bewust de hele tijd dicht met je neus boven hangen en het opsnuiven. Als je er gewoon mee werkt denk ik dat de concentraties die je binnenkrijgt zo laag zijn, dat ze geen schade opleveren. Ben je daar wel bang voor, probeer dan bij een open raam of buiten te werken.