Wat moet je doen tegen blozen?

Ik heb soms nogal last van blozen, wat kan ik er tegen doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het blozen zelf kun je niet echt veranderen.
Maar je kunt wel leren het niet erg te vinden.

Blozen is wat jij doet in situaties waarin je je onzeker of verlegen voelt.
Veel mensen voelen zich wel eens onzeker, alleen is het niet bij iedereen zichtbaar.
Maar het wel heel normaal om je zo te voelen.

Je kunt op momenten dat je merkt dat je bloost, het beste proberen te letten op andere dingen. Als je bijvoorbeeld met iemand praat, let dan op wat diegene vertelt en niet op je rode wangen.
Dan heb je in elk geval een leuk gesprek.

De meeste andere mensen zullen er ook niet zo op letten dat jij bloost.
Het valt ze misschien een halve seconde op en daarna denken ze er niet meer over na.

Probeer het te zien als iets wat nu eenmaal zo is en waardoor de wereld niet vergaat.
Dat doe ikzelf ook; ik heb er zelf ook "last" van (dus je bent echt niet de enige).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk dat je er weinig tegen kan doen. Het is puur een reactie, de 1 heeft het slechts erger dan de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blozen komt vaak, omdat je jezelf onzeker voelt.
Er zijn cursussen om te leren met onzekerheid om te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou er niks tegen doen. Hoe meer aandacht je eraan besteed, hoe erger het wordt.
Veel mensen vinden het eigenlijk wel lief.
En als iemand zegt: je wordt rood, dan verzamel je al je moed, kijk die persoon vriendelijk aan, en zeg: ja?
En probeer dan gewoon verder te gaan.
Het zit namelijk zo: hoe meer je zal proberen niet te blozen, hoe meer je wel zal blozen.
Dus het is een beetje tegenstrijdig, maar om niet te gaan blozen, helpt het als je het niet erg vindt.

Ik snap dat dat niet makkelijk is hoor!!!

Het gaat vanzelf weer voorbij, uiteindelijk duurt het vaak maar een paar seconden, probeer dat voor ogen te houden. Je voelt je wangen branden, bedenk dan: het is zo voorbij!!!! Blijf tegen jezelf herhalen: het is zo voorbij, het is zo voorbij, en begin dan zelf over iets anders...
Als dan iemand vervelend is, en weer zegt dat je bloost, dan zeg je: ja, daar hebben we het al over gehad, en dan ga je weer verder over iets anders.

Ik hoop dat het je lukt. Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal wordt blozen als lief, vriendelijk, verlegen gezien. je hoeft je er dus niet voor te schamen hoor. Maar kan me voorstellen dat het je gevoelens soms "verraad" . Wat er tegen te doen is? Niet zoveel vrees ik. Misschien heel hard proberen aan iets anders te denken als je het op voelt komen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groene concealer aanbrengen op de plaatsen waar je rood wordt en daarover een laagje foundation.
Doe ik zelf ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geniet er van...
Mannen vinden dit over t algemeen vrij aantrekkelijk...
En..... naarmate je ouder word, word dit vanzelf minder en ga je je zekerder voelen.