Zodra dat kan, zou ik dat zeker doen.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Ja, geen idee waarom niet, en zonde als ze zoveel miljoen al betaalde vaccins overhouden aan het einde van de rit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja absoluut.
Geen zin om ziek te worden als het niet nodig is.
Het is vast veilig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het ook zeker doen, vraag me af waarom niet, ik vind mijn gezondheid belangrijker dan dat uurtje wat ik mogelijk verspil tijdens de vacinatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker weten. Mijn weerstand is al laag, dus ik wil alles voorkomen wat te voorkomen is.

Een simpel prikje kan een hoop elende besparen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, voorkomen is beter dan genezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat zou ik wel doen, waarom het risico lopen dat je een vervelende ziekte oploopt als je dat kan voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de griep of tegen de griep?

Ja hoor, als er genoeg vaccins beschikbaar zijn, dan wil ik me wel laten vaccineren. Een vaccinatie per jaar meer of minder maakt ook niet uit.
Beter voorkomen dan genezen.
Mochten er geen vaccins komen, nog geen man overboord, het sterftepercentage is nog niet heel hoog dus de kans dat ik het overleef is best groot.
En zo niet.. tja, dan heb ik een leuk leven gehad!
Deo Volente!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De overheid heeft inmiddels 34 miljoen vaccins ingekocht, genoeg om de hele bevolking te vaccineren met indien nodig nog een vervolgprik. Eventuele overgebleven vaccins worden weer tegen kostprijs doorverkocht aan landen die een tekort aan vaccins hebben, maar in Nederland zal er zeker geen tekort zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangekocht? Ik meende dat ze alleen nog maar een optie hadden op de 34 miljoen vaccins en dat ze erover twijfelden of ze wel zoveel wilden bestellen
Ja hoor, ik zou dat zeker doen. Altijd het zekere voor het onzekere nemen op dat gebied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat iedere Nederlander een oproep krijgt om zich te laten vaccineren als het eenmaal zover is. De verwachting ten opzichte van andere pandomiën is dat 30% van de bevolking daadwerkelijk ziek word. Dus ik denk dat als ik te zijner tijd een oproep krijg dat ik me gewoon laat vaccineren...

Zolang het maar niet van dat irritante spul is als de vaccinatie tegen 'Rabies'. Leek net purschuim en dan 5 keer...

Toegevoegd op 19-06-2009 12:33:05
O ja...

Dat laatste was tegen hondsdolheid. Voor wie dat niet weet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de overheid besluit iedereen gratis te vaccineren, waarschijnlijk wel.

Niet omdat ik die griep nou zo eng vind (de meeste mensen krijgen alleen lichte griepverschijnselen) maar gewoon omdat ik het vervelend vind om een paar dagen uit de running te zijn door zo'n griep als dat gemakkelijk te voorkomen is.

Om precies dezelfde reden overweeg ik de volgende keer de gewone griepprik te halen. Ik heb begin dit jaar voor het eerst in járen een echte griep opgelopen, dat heeft me weer bewust gemaakt van hoe vervelend dat is. In mijn geval (gezond en jong) niet levensbedreigend, maar wel heel naar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk. Ze gaan niet voor niets zo'n vaccinatieprogramma opzetten! Het is waarschijnlijk echt hard nodig. Zeker als je in een risicogroep zit moet je je echt laten vaccineren. Ik denk maar zo; als er iets gedaan wordt door de overheid e.d. in dit soort gevallen, moet je niet eigenwijs zijn en gewoon meedoen....! Het kost al zoveel geld, laten we dan met zijn allen een prikje halen, daar gaan we iig niet dood van hoor....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel als ie dichtbij komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste wat je kan overkomen nu, is besmet raken met de mexicaanse griep, dan krijg je anti-stoffen die ervoor zorgen dat je dit najaar geen enkele medicatie nodig hebt... Je laten inenten is alleen verzwakking van je afweer tegen een griep... Je bent geholpen met een hogere afweer, dat krijg je als je deze onschuldige griep krijgt vanzelf, zodat je voldoende afweer hebt voor een nieuwe en veel virulenter virus die voor het najaar op stapel staat...

Dus zeker niet vaccineren, eerder omgekeerd, me laten besmetten door de deze om meer weerstand te kunnen bieden aan de volgende...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik overweeg het wel...

op mijn werk had ik het er vandaag toevallig over met mijn leidinggevende... omdat ik werk met een groep mensen die wat kwetsbaarder zijn, lijkt het wenselijk dat het personeel ook zich ook laat inenten...
wellicht zal de ARBO-dienst daar voorlichting over gaan geven, net als bij inenting tegen hepatitus-b...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, alhoewel ik wel kritisch ben aangaande het vaccin. Er wordt al aangegeven dat het maanden kan duren voordat er een vaccin is. Het griepvirus zelf is volgens mij ook nog niet gelocaliseerd. Het lijkt veroorzaakt te zijn door een combinatie van verschillende H1N1-stammen. Maar dit laatste is niet zeker...

Virusremmers zoals Tamilflu zou ik bijvoorbeeld niet nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het vaccin goedgenoeg onderzocht is zou ik me zeker laten vaccineren. Voorkomen is beter dan genezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet het nog niet. Vaccin voor alle Nederlanders is pas over een maand of vier beschikbaar. Als het griepvirus muteert en een gevaarlijker griep tot gevolg heeft dan nu, laat ik me zeker vaccineren. Als het bij een onschuldige griep blijft, dan denk ik dat ik het niet doe. Ervan uitgaande dat mijn algehele gezondheid over vier maanden net zo goed is als nu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik zou me laten inenten. Beter het zekere voor het onzekere nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker liever een prik dan die ziekte dat lijkt me toch wel logisch je kan het beter voorkomen dan genezen