Wat zijn jouw ervaringen met nachtlenzen?

Ik zou heel graag nachtlenzen willen aanschaffen (aan laten meten), welke slechte/goede
ervaringen heb jij met deze lenzen?

Wat is de prijs ongeveer ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt nachtlenzen dragen als je slaapt, zodat je overdag geen bril
nodig hebt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werkt zeker :)

Het beste antwoord

Ik heb ze nu drie jaar en wil eigenlijk niet anders.
De kosten bedragen circa 400 Euro per jaar (bij Pearle). Voor die prijs krijg je een set lenzen en verder gratis alle oogmetingen en vloeistoffen die je nodig hebt.

Ik heb destijds bewust voor de nachtlenzen gekozen omdat ik afwilde van mijn dagelijkse lenzen. Ik sport veel, ook zwemmen en zwemmen met lenzen vind ik doodeng, altijd bang dat ik ze kwijtraak. Laseren durf ik niet. Tegenwoordig is het wel zo dat de meeste laser-operaties slagen, maar ik zal maar net die persoon zijn waarbij het misgaat. Daarnaast is er ook nog niets bekend over de gevolgen op lange termijn van het laseren. Bij nachtlenzen is het zo dat wanneer je stopt, ben je in een dag of 3 a 4 weer terug op je oude (slechte) zicht. Geen nadelige gevolgen.

De voordelen:
* Mocht je op vakantie zijn en midden in de nacht wakker worden: Je ziet direct scherp, niet eerst op de tast die bril zien te vinden
* Je ziet de hele dag scherp, hoeft geen angst te hebben dat je je lenzen verliest tijdens het sporten
* Je hebt geen lenzen in, dus ook geen last van stof, droge ogen e.d.
* Je kunt regelmatig een nachtje overslaan

De nadelen:
* Bij mij duurde het een tijdje voordat ze de goede lenzen hadden. Ik ben 4 maand bezig geweest en heb ik die tijd 6 paar lenzen gehad (wel voor die 400 totaal, geen extra kosten)
* Ze zijn best prijzig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarom neem je geen maandlenzen .. die kun je dag en nacht inhouden. Dat is echt ideaal.

Ik heb als proef een maand lang nachtlenzen gehad en op zich werkt het wel. Het enige nadeel is dat je 's avonds minder scherp gaat zien en zul je toch altijd je bril bij je moeten hebben voor het geval je helemaal niet meer scherp ziet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf nachtlenzen en ik vind het ideaal. s Nachts lenzen en overdag zien. Vooral ook handig als je bv sport, omdat gewone lenzen wel eens uit willen vallen. Ba een tijdje kan je zelfs een nacht over slaan, bv ja het stappen. Alleen is het vrij duur en is het nog niet voor alle afwijkingen geschikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb gewoon weeklenzen. Zondag ochtend in en zaterdag avond uit. Zie prima en betaal 450 euro per jaar. Gewoon bij een onafhankelijke opticiën...