Ik heb altijd last van een zweetgeur rondom mijn vagina, hoe kom ik hier vanaf???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
45.2K

Het beste antwoord

De vagina ruikt altijd wel. Zelfs een uurtje nadat je je gewassen hebt. Gebruik idd iets van lactacyd, maar hetzelfde product van het kruidvatmerk is zeker zo goed en stukken voordeliger. Alleen met water wassen zou ik persoonlijk niet doen, aangezien het typische visgeurtje wel sterker blijft dan wanneer je met zeepvrije wasgel wast.
na een dag hard werken is het ook vrij normaal dat het wat ruikt. Maar de afstand tussen de vagina en je neus lijkt me wel te groot om het te ruiken.
Geen inlegkruisjes gebruiken lees ik hier bij de antwoorden, maar dat is helaas niet bij iedereen mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Goed wassen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Babie poeder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wassen met lactacyd (zeepvrij) kan je kopen in de drogist want je moet absoluut geen zeep gebruiken !!!

Toegevoegd na 4 minuten:
ook geen parfumrijk product gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was je vagina aan de buitenkant met ALLEEN lauw water. Gebruik geen zeep of andere middelen. Je vagina is prima in staat om zichzelf "schoon" te houden. Mocht je klachten krijgen wat kan wijzen op een infectie (bijv. jeuk, veel of andere afscheiding) ga dan even langs je huisarts.

Oh ja, en gebruik liever geen inlegkruisjes. Die gaan broeien en dat verergert de klachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Ik gebruikte eerst wel eens Lactacyd, paar maanden terug mee gestopt en overgestapt op slechts lauw water, bevalt mij veel beter!
Is het zo erg dat je het ruikt als je naar de wc gaat of zo? Het lijkt me niet dat je haast met je neus in je broek zit...

maar... beter wassen, lijkt me. Geen zeep gebruiken! Je hebt ook speciale doekjes en producten voor vagina op te frissen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad wassen met lauw water, zonder zeep. Je moet er ook op letten dat je geen synthetische onderkleding draagt, daar ga je ook van transpireren. (panty's ook)
Lactacyd is wel goed, maar niet te vaak gebruiken...het kan uiteindelijk ook je eigen natuurlijke ph-waarde aantasten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezelf daar scheren. Geeft zo'n schoon gevoel. Kan er ook niets aan de haren..........zoals transpiratie e.d. (sorry hoor. Probeer het echt netjes te houden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wassen met lauw water, maar geurloos zul je nooit zijn - die geuren zijn juist als een lokkertjes bedoeld, alleen willen moderne mensen liefst geurloos zijn ;-)
Als je echt denkt dat je overmatig ruikt, zou er iets aan de hand kunnen zijn als een (op zich onschuldige) schimmelinfectie, zeker als je bijvoorbeeld ook vaak jeuk hebt. Dan zou je even naar je huisarts kunnen gaan, met medicijnen ben je daar zo vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zit altijd een geur aan, elke vrouw heeft het. Gewoon wassen zonder zeep, anders vergroot je de kans op een urineweg infectie of blaasontsteking. Ook geen poeders gebruiken ofzo, ook dat vergroot je kans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen maandverband en inlegkruisjes
alleen tampons