pijn aan oorbelgaatje

ik heb al 8 jaar gaatjes in mijn oor (in elk oor 1)
en 2 jaar in 1 oor 3 gaatjes en in de ander 2,maar toen ik eens opstond merkte ik plots een bultje héél dicht bij het achterste gaatje (met 3 gaatjes) en als ik die oorbel aan of uitdoe, doet dat hééééél zeer,ik durf het nauwelijks aanraken.
Ik denk dat het een ontsteking is,Zou dat kunnen?
kan iemand mij hier helpen uit de nood en zeggen wat ik eventueel KAN doen?Let op: ik ben 10 jaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (4)

Het kan best zijn dat het een puistje is waar druk op staat! Eventueel proberen uit te knijpen maar gaat vanzelf weg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zit er ook een rode vlek omheen? wat voor soort oorbellen heb je? (bijv. echt of nep zilver) vraag het anders aan je moeder of je naar de dokter kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou even een flesje sterilon bij de drogist halen. Dan laat je zo goed als het gaat een druppeltje in dat zere gaatje vallen. Dat ontsmet als er een ontsteking zit. Doe dat een paar maal daags.
Duurt het te lang en blijft het zeer doen, dan even naar de dokter. Niet zelf uitknijpen, dan heb je kans dat je de pus naar binnen verplaatst en er een nog grotere ontsteking komt.
Ivana
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je voor de goede raad.
Je kunt het beste het gaatje goed schoonmaken met sterilon, dat ontsmet bij ontstekingen. Mocht dat niet helpen, kun je alsnog naar de dokter gaan.