Welke medicijnen werken tegen de mexicaanse griep en waar kun je ze krijgen?

Er zijn wel degelijk medicijnen want mensen die de ziekte hebben worden behandelt. Nou, en dan denk ik, daar ga ik eens naar shoppen. Je kunt het maar in huis hebben voordat de bom barst.

Ok, bedankt voor de uitleg jullie allen.

En welk medeicijn werkt dan preventief? En waar kun je dat krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor de Mexicaanse griep wordt Tamiflu gegeven. Het is gratis na diagnistisering van de arts. Als je het zelf in huis wil hebben kan je het verkrijgen bij de apotheek of de apothekers op internert. Het middel wordt erg veel gekocht. De vorraden slinken. Dit omdat er erg veel gehamsterd wordt voor dit medicijn. Het effect van dit middel helpt alleen als die griep ook echt hebt. Als iedereen het maar gewoon koopt, dan doe je mensen tekort die het op dat moment echt nodig hebben. Addy

Toegevoegd op 16-06-2009 12:22:43
Ik vergat te vermelden dat het zelfs bij de drogist is te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

gewoon medicijnen die normaal ook tegen de griep te krijgen zijn. Tamiflu is hiervan het bekendste. Dit kan je gewoon kopen bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tamiflu...

Maar vergeet niet dat dit een bestrijdend medicijn is dat zeer zeker niet preventief gebruikt kan worden. Dit alleen maar gebruiken als er een concrete aanwijzing is dat er een besmetting heeft plaatsgevonden...