Hoe voorkom je te falen?

Zonder passief met de armen over elkaar te gaan zitten..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is onmogelijk, falen en slagen zijn twee kanten van één medaille...Als je niet kunt falen, kun je ook niet slagen...

Dus ga er anders mee om... dualiseer slagen en falen niet...
Als je niet wil slagen, kun je dan wel falen?
Als je uit slagen en falen dualiteit stapt, wat dan?

Je slaagt altijd, je ademt en leeft, dat noet ik toch al behoorlijk slagen, en als slagen lukt ben je gelukkig...

Nee zie het anders... Slagen is een serie van handelingen die wel lukken en falen is een serie van handelingen waarbij de laatste niet lukt...

Dus als je bewuster wordt en je kunt alle deel-lukjes apart opbouwen tot daar waar het niet lukt en je kunt actie ondernemen tot dat punt en je neemt bewust de strategie om daar mee om te gaan, zou alles kunnen lukken...

Ik kan het niet zo makkelijk duidelijk maken, maar jinx ik weet dat je zo ver snapt wat ik zeg...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erg bemoedigend, thnx :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je... En je weet precies wat ik bedoel, omdat het jouw antwoord was...
En je weet inmiddels wat het betekent als XiniX wat tegen jou zegt...

Andere antwoorden (11)

Falen voorkom je niet. Ook passief met je armen over elkaar gaan zitten is een vorm van falen.

De enige manier om falen te voorkomen, is zorgen dat je het niet erg vindt eens te falen. Op die manier faal je wel, maar faal je niet - als je begrijpt wat ik bedoel.

Falen is dat iets wel eens mislukt. Maar als je ervan leert, is de mislukking niet meer zo erg. Falen is dat je iemand wel eens teleurstelt. Maar als dat komt doordat je probeert iets goeds te doen, is het niet zo erg, dan is het zelfs onvermijdbaar dat je af en toe een inschattingsfout maakt. Niets doen zou nog teleurstellender zijn dan je best doen en daarbij af en toe een foutje maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijf altijd rustig en vol zelfbeheersing. Door opwinding ontstaan fouten. Je ziet het ook aan de tikfouten, als mensen erg betrokken zijn bij een onderwerp willen ze zo snel mogelijk tikken en posten en dan gaat het fout.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Succes is niet blijvend en aan falen ga je niet dood.
14 jaar geleden
Zonder falen kan je niets leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit klopt als een bus, mijn zoontje van 8 heeft het ook (ppd-nos)
hij wil niet falen waardoor hij niks wil leren wat hij nog niet kan.
zo kon hij met 10 maand nog niet eens omrollen.
was laat met fietsen, zwemles lukte niet want meneer wil pas op zwemles als hij kon zwemmen.
in dit is met heel veel dingen, dus jullie begrijpen het al, dit gaat hem in heel veel dingen beperken.
durven falen is een heel goed ding. denk ook dat veel mensen respect hebben voor andere mensen die gewoon dingen durfen te doen die ze niet beheersen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist niet dat zo iets bestond. Ik neem wel aan dat ondanks de beperkingen, je wel intens kan genieten van hem?!
Door niet bang zijn om te falen. Het hoort erbij gewoon, is even slikken als je beseft "ik heb gefaald" . Maar niemand is volmaakt, en zo ik ook niet.

Toegevoegd op 15-06-2009 23:52:38
Maar falen blijft balen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet. De Romeinen uit de oudheid waren hiervan al op de hoogte getuigen de mooie spreuk:

"Errare humanum est." Vergissen is menselijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
falen voorkom je niet, simpelweg niet mogelijk, zelfs in je slaap kan je nog falen.
met je armen over elkaar gaan zitten is in mijn ogen ook falen.
heb je faalangst doe dan een cursus. maar doe niet niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 tekortschieten 2 mislukken 3 fouten begaan; zijn doel niet bereiken

Iedereen komt ergens wel tekort, en kan niet al zijn/haar doelen verwezenlijken. Een aantal aspecten in je leven moet je accepteren, zoals dat je bijvoorbeeld niet goed bent in Spaans en daarom 'gefaald' bent voor die cursus. Door het te accepteren denk ik dat je niet faalt.

Toegevoegd op 16-06-2009 15:30:15
Door te falen kom je vooruit -> trial and error.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door op te staan, en daarna door te gaan.

Falen is niet het vallen, Falen is blijven liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn opa was een wijze man, die vaak toepasselijke spreuken had, als ik weer iets nieuws tegenkwam in mijn leventje. Hij zei : "Kind, je kunt niet beter doen dan je best....." En dat houd ik mezelf vaak voor, als ik aan iets moet beginnen dat me nogal intimideert als ik er tegenaan kijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Falen doen we allemaal wel eens, maar als falen een probleem wordt is het falen niet zo erg maar de angst ervoor. Iedereen wil het zo goed mogelijk doen en daar is niets mis mee. Als je aktief blijft kun je fouten maken die je herstellen kan. Doe het in drie keer dan kan het niet mis gaan. leren van je fouten en het op nieuw gaan proberen is het advies. Schrijf op wat je van plan bent dus een werkplan, lees hem over en vervolgens geef je hem aan een ander die je plan nog eens doorneemt. Zo ga ga je voor zeker maar dan nog kan het mis zijn en als jij weet dat jeje best hebt gedaan dan kan je je fouten herstellen. Wees niet bang om te falen want angst is de slechtste leermeester. Succes.