Ik heb vaak en veel last van witte afscheiding. Wat is dat en wat kan ik er tegen doen?

Witte afscheiding.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

heb je dit meestal een week voor je ongesteld heid? nou dat is heel normaal je kan er dan ook niks tegen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaker wassen met speciale zeep voor die plekken en als het blijft, naar de huisarts ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
absoluut niet vaker wassen! hiermee verstoor je de pH van de vagina. Gewoon wassen met water is voldoende, van die speciale zeepjes zijn niet nodig.
Kan zijn dat je baarmoederwand te dik bedekt is met slijm. Als deze vraag van een (ouder) meisje komt tenminste. Dan zou een curettage een oplossing kunnen zijn.
In ieder geval even naar je dokter. Dit is toch wat afwijkend. Je moet immers zuinig zijn op je lijf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ook een voorwandplastieke worden. Je weet het niet. De huisarts is de aangewezen persoon. Mogelijk doorverwijzing naar de specialist. Maar goed dat je even gaat inderdaad.
Overvloedige afscheiding hoeft niet behandeld te worden. Je moet je vagina niet vaker of grondiger wassen. Het is voldoende de schaamstreek onder de douche met lauw water af te spoelen. De binnenkant van de vagina reinigt zichzelf. Zeep, vaginale spoelingen en -deodorant, en zaaddodende pasta's kunnen het slijmvlies irriteren.

Klik voor meer informatie op de Bronlink.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Plus van mij, goed antwoord :)
Het kan een teken zijn van een geslachtsziekte, zeker als het een beetje gelig van kleur is en vreemd ruikt.

Maar: de ene vrouw heeft van nature ook gewoon meer afscheiding dan een andere vrouw. Als je bij de dokter bent geweest en deze heeft geconstateerd dat er niets aan de hand is, zul je moeten proberen te accepteren dat jij tot die eerste categorie behoort. Om 'de schade te beperken' kun je inlegkruisjes gebruiken en die regelmatig verschonen. Kijk even of dit werkt voor jou want bij sommige mensen kan dit gaan irriteren en de boel juist verergeren. Succes ermee!