Ik zie het liefst bloemen / bloesem die nog verbonden zijn met hun voedingsbron ; de aarde of de boom of struik waaraan ze groeien. Als de kinderen een bosje voor me plukken zal ik het altijd even in de vaas zetten om te zien sterven, want het is zo lief bedoeld, maar ze weten dat ik er in principe geen groot liefhebber van ben en dat ze nooit meer dan de helft van een plekje mogen plukken (en nooit uit een tuin).

Een bos in de winkel gekochte lijken in een vaas doet niemand me een plezier mee. Vooral niet omdat de snijbloementeelt één van de meest vervuilende EN overbodige (in mijn ogen) industrieën is. Dat realiseren mensen zich totaal niet, maar je wilt niet weten hoeveel gif en aardgas er in amper een week op zo'n vaasje staat te verpieteren.

Buiten zijn bloemen dan ook veruit op hun mooist. In huis red ik me wel met (zelf opgekweekte - anders heb je het zelfde probleem) - en kunstplanten. Een leuk schilderij of een kleurige tekening aan de muur is ook leuk en vrolijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

Ik vind witte rozen altijd erg mooi...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Viooltjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehm, dit zijn zonnebloemen? :) Ook erg mooi trouwens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, ik had geen foto met viooltjes ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahah
Ik zie het liefste een 'Cobalt blauwe roos'. Maar die kan (nog steeds) niet gekweekt worden. Dus dan doe ik het maar met die regenboog aan kleuren die de rozen wel hebben. Inclusief de 'zwarte roos'...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De passiebloem is mijn absolute favoriet. Elke keer weer kan ik met verbazing en bewondering kijken naar de schoonheid en perfectie van deze bloem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aparte bloem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) In het echt is ie pas echt bijzonder, zo'n plaatje geeft alleen een aardige indruk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een vraagje:
Hoe zet je een plaatje bij je antwoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dit geval: heb via Google een plaatje gekozen; rechtermuisknop "opslaan als". Bij het geven van je antwoord kiezen voor 'afbeelding toevoegen', en het betreffende plaatje uit je saved items erbij pakken. Let wel op de grootte van het plaatje.
Een rode roos, omdat hij voor mij symbool staat voor de liefde en omdat hij ook nog eens gigantisch lekker ruikt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bloeiende Artisjok
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anemonen,ze zijn ze mooi fluwelig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zonnebloem is mijn favoriet. Gewoon in de tuin, niet in een vaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dit moment een bos zacht-oranje rozen die ik de afgelopen week in huis heb gehaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rode rozen en dan zoals op bijgevoegde foto, hangend en klimmend aan een struik die al 60 jaar oud is.
Prachtig!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zonnebloemen!
In Italie en Frankrijk zijn altijd van die velden helemaal vol met zonnebloemen, zo mooi!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn lievelingbloemen is een roos!!
Omdat ze er in allerlei verschillende kleuren zijn.
En het is een teken van liefde :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De boterbloem, simpel maar vervuld mij met blijdschap als ik hem tegenkom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lelietjes van Dalen. Prachtig bloemetje en ze ruiken heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het liefst zie ik de Strelitzia (vogelkopbloem) deze bloem is echt prachtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ja bloem... ik geloof dat het meer een struik is. De Rododendron vind ik mooi. Vooral waar ze in de bossen staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pioenrozen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blauwedruifje dan weet ik dat het lente is