Wat te doen bij klassieke eerste "date" missers?

Ik had gisteren een eerste "date / samen zijn" maar het viel mij op dat zij het vooral had over haar exen en het had over huisje, boompje, beestje.

Ik weet dat deze twee zaken behoren tot de onderwerpen die je eigenlijk hoort te mijden tijdens een eerste date.

Nu is mijn vraag, hoe erg is zoiets nou echt? Ik vond het niet erg om naar haar te luisteren als ze het hier over had.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dan is t toch goed?

Het beste antwoord

om hierop een antwoord te geven zou je eerst moeten kijken naar het WAAROM en HOE praat ze over haar ex, en WAT vertelt ze over de ex.
daarna over jou jou gevoel hierbij is en wat je gedachten hierover zijn (wat je doet met deze informatie, wat maak jij hier uit op, en wat zijn je verachtingen, normen en waarden, waar ben je naar op zoek

-ze geeft aan wat haar verwachtingen zijn in een relatie en wat juist niet
-ze heeft medelij met zichzelf of ziet niet in waar(om) het fout is gegaan (en we hadden het zo goed, waarom moest......of is hier juist boos over
-ex zit nog in haar gedachten (wat doet ze dan met jou)
-ze wil een verhaal kwijt en jij bent toevallig in de buurt (is dit standaard, vertouwt ze je of had ze dit ook gedaan bij je buurman)
-ze staat neutraal tegenover haar ex en het komt toevallig ter sprake (das grappig dat deed mijn ex ook, of neejhe!! dat deed mijn ex ook!!!)
-ze wil dat je achter haar staat en krijgt door jou mening of reactie een beter gevoel hierbij (niet door jouzelf als persoon dus)
-met een positieve inslag (ex lief is van de baan en dat is prima zo, ieder zijn eigen weg wie weet kunnen we samen een pad inslaan)
-mijn ex dit mijn ex dat (ze is op afstand meer bezig met hem dan dat ze bezig is met jou terwijl je recht tegenover haar zit, je had ook een zoutzak kunnen zijn)
-mijn ex was zo'n......(dit is haar mening en hoeft geen waarheid te zijn, wat is haar doel hiermee)
- #smile#......tja, mijn ex was best een mafkees hoor (ik ben iemand met humor)
- #zwijmel#.....' tja, mijn ex was wel een mafkees hoor (ik had het ook niet erg gevonden als HIJ hier had gezeten)
#kwaad# tja... mijn ex was wel een mafkees hoor! (hij deed dingen die ik niet goed vond of liever niet had)

omdat je zegt dat je het niet erg vind om te luisteren zal ex-lief niet in het zonnetje zijn gezet door je date of er veelvuldig zijn verteld over wat ze hadden en hoe ze het hadden.

persoonlijk maak ik hieruit op dat ze best gezellig kan zijn voor een date, maar dat ze eerst nog een hoofdstuk af moet sluiten voor een nieuwe begint en hier ook echt voor open staat
dan heeft ze, en geeft ze jou ook de kans om echt kennis te maken met wie en hoe je bent.

het is dus maar net wat jij wil en waarnaar jij op zoek bent.

hoe dan ook......
heel veel succes in de liefde gewenst!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is lastig. Het zou kunnen dat je date erg nerveus was over de eerste date. En daarom eigenlijk niet over de exen wou praten, maar dat wel in haar hoofd bleef zitten.

Aan de andere kant.. Veel praten over exxen kan een teken aan de wand zijn dat ze nog vast zit in gevoelens. Maar.. een tweede date is daarom wel op zijn plaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens wie "hoor" je die onderwerpen dan te mijden?

Mij lijkt het prima als jullie het allei naar jullie zin hadden. Daar is zo'n date toch voor bedoeld.
En niet om je aan dat soort "regeltjes" te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt eraan vind je dr leuk? voel je wat voor dr?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze onderwerpen worden alleen gezien als 'missers' omdat er veel mensen zijn die het wél erg vinden om ernaar te luisteren. Die bij verhalen over exen denken 'ze is er nog niet overheen en vergelijkt mij met hem' en die bij huisjeboompjebeestjeverhalen het liefst hard weg willen rennen omdat ze denken dat ze anders tegen hun zin direct een huwelijk in gesleurd worden.

Jij hebt geen problemen met deze verhalen. Dan zijn het ook geen missers. Simpel.