Wat is een goeie manier om snachts weer in slaap te komen na 2 uur wakker liggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (7)

Slaappillen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even opstaan en iets warms gaan drinken. Bijvoorbeeld warme melk. Daarna even iets gaan doen, dat ontspannen op jou werkt. Iets lezen bijv. Pas als je de slaap weer op voelt komen, duik je weer je bed in. Dit is de beste manier, om te voorkomen, dat je na die twee uur nog langer blijft woelen in je bed, zonder dat je in slaap komt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Een joint) oke een boek lezen dan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er niet te veel bij stilstaan dat je wil gaan slapen; Dus even wat gaan drinken, boekje lezen, tv kijken, rustgevende muziek luisteren, of gewoon dingen gaan doen en daarna weer verder proberen te slapen. Als je er vroeg uit moet en je gaat je opfokken, omdat je denkt dat je je gaat verslapen o.i.d. dan kun je helemaal niet meer in slaap komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je voornemen om je bed te gebruiken om te slapen en niet om erin te gaan liggen piekeren of je te ergeren over het feit dat je niet kunt slapen. Eet iets, drink iets en doe iets ontspannends zoals lezen, een puzzel oplossen of een vraag op GV stellen of beantwoorden. En vraag je eens af of je misschien niet minder slaap nodig hebt dan de vaak geadviseerde 8 uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een peukie roken werkt bij mij altijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij is het voornaamste om me niet te storen aan het feit dat ik wakker lig, want dan ga ik piekeren, draaien enz. Ik zorg dat ik lekker lig (want ik denk dat mijn lichaam dan so wie so uitrust, als geeft het niet zo veel herstel als diepe slaap), en dan ga ik bijvoorbeeld aan iets prettigs denken.

Ademhalingsmeditatie werkt ook goed. Dan observeer je gewoon je ademhaling, zonder daar allerlei interpretaties bij te halen. Je kunt ze tellen, b.v. 1 tot 7. Als je de tel kwijt bent, begin je weer opnieuw. Hier word je heel rustig van. Dat is op zich al prettig, maar vaak val je er ook van in slaap.

Ik weet dat de ervaringen verschillen, maar bij mij werkt het averechts als ik ga opstaan om b.v. iets te drinken te maken.