Ik doe nu tl wat ga ik doen na tl

Ga ik dan meteen door naar mbo4 en hoelang duurt het dan voordat ik naar hbo kan doorstrome

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De enige TL die ik ken is die verlichting, maar ik vermoed dat jij iets anders bedoeld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ga ik dan bijv mbo 4 doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank Loenie!

Antwoorden (3)

ja je bent leerplichtig dus je moet een opleiding kiezen,
dus MBO, kan niveau 1 tot en met 4 zijn, en leerjaren licht aan de opleiding, meeste duren 3 tot 4 jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus als ik het goed begrijp kies ik bijv. Voor mbo 4 en stroom ik binnen 3 jaar door naar hbo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja als je dat wilt dan kan dat ja als de opleiding die jij kiest een HBO opleiding heeft, de meeste opleidingen hebben dit wel ja
Je kunt twee dingen doen. Na je Mavo ga je Havo doen en daarna door naar het HBO. Of je gaat na je Mavo naar het MBO niveau 4 en als je klaar bent doe je nog een HBO opleiding.

Persoonlijk zou ik voor het eerste kiezen als dat lukt. Want in de praktijk blijkt dat veel MBO studenten na hun opleiding niet meer de puf hebben om nog een HBO opleiding te doen. Terwijl na je HAVO móet je nog een vervolg opleiding doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je eerst moet weten wat je voor baan wilt later :) Dan kun je daar je school loopbaan op afstemmen.

Zoals degene hier voor mij zegt, na een MBO haken veel mensen af. Ik had zelf ook geen puf meer om na mijn MBO een HBO opleiding te volgen, en daar heb ik nu spijt van!

Dus: wat wil je eigenlijk worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een beetje te overdreven maar ik wil richting de pilotenschool.. Ps bedankt voor je antwoord