Welk dieet is het beste voor je lichaam?

Als je wilt afvallen en je gaat Sonjabakkeren mag je geen vet eten en alleen magere producten (en light producten) en dan val je af.
Maar als je gaat dr. Franken moet je juist geen magere producten eten en wel vet bijv. gebakken eieren met bacon. En dan val je ook af. Wat is het beste en hoe weet je lijf nou welk dieet je aan het doen bent zodat het kan afvallen? ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Een belangrijk onderdeel van een dieet is dat je de vetten en de koolhydraten uit elkaar houdt....

Mijn advies is dan ook om een eindje bij je man weg te gaan zitten!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

beste dieeet is nog altijd gezond eten, met mate. dus niet te veel. dit in combinatie met voldoende bewegen. verder hoef je geen fratsen uit te halen, om te kunnen afvallen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Wat het Beste werkt is gewoon gezod eten en letten op hoeveel calorien je eet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik precies had geweten wat het "beste dieet" was, dan hoefde ik niet meer te werken (-;

Kijk, het principe is als volgt. Als je meer eet dan je verbrandt, wordt je te dik. Want je lichaam slaat die extra energie op als vet voor slechtere tijden. Vroeger, toen het voedsel bij tijd en wijle schaars was, heel nuttig, maar in deze tijd van continue overvloed niet meer nuttig en zelfs onnodig. Maar ons lichaam heeft zich in de loop van de tijd niet aangepast. Het draait nog steeds op de "overlevingsstand", dus reserveren bij schaarste.

Hoe kun je dit mechanische "bespelen". Allereerst door je te realiseren dat je dus niet te weinig moet gaan eten. Want dan gaat je lichaam in de "spaarstand" en dat wil je niet. Het nadeel van Sonja Bakker is dat zij veel te weinig kcal en veel te veel "lege" koolhydraten voorschrijft. Je houd dat wel een klein poosje vol, maar op een gegeven moment wil jij of je lijf weer "echt en normaal" eten en kom je weer aan omdat je stofwisseling door het lage aantal kcal is vertraagd.

Ook met dr Frank eet je heel anders dan "normaal". Het effect is hetzelfde als bij Sonja tenzij je het dieet je leven lang volhoudt.

Conclusie: dieten werken niet. Wat wel werkt is een blijvende verandering van je eetpatroon. Eet datgene waar je lichaam op gemaakt is te verbranden. Onbewerkt voedsel, geen bewerkte fabriekstroep. Ga weer ECHT eten met de juiste voedingsstoffen voor je lichaam. Eet alleen als je buikhonger hebt. Je lichaam vraagt dan immers om voedsel en zal dit ook direct gaan verbranden.

Dus geen light, vetloze, zoutrijke, suikerrijke en E-nummersrijke voedingsmiddelen meer (die niet voeden, zodat je er meer van gaat eten), maar volle zuivel, vlees, groenten, fruit, noten, volkorenproducten, roomboter. Kortom: alles wat de natuur je geeft en wat voedzaam is. Dat is gezond eten.

Toegevoegd na 17 minuten:
De reden waarom dit niet breed gepropageerd wordt is omdat de almachtige voedingsmiddelenindustrie er totaal geen belang bij heeft. Zie bijv. hun pogingen om de "vetmythe" met alle macht onder tafel te houden. Het zou nl. funest zijn voor een deel van hun productie. Van de fabrikanten mag heel Nederland te dik blijven, zolang zij er maar geld aan verdienen.

Zie ook: http://voeding.web-log.nl/voeding/2006/05/goed_voor_hart_.html

en het commentaar van Melchior Meijer (hoe zijn publicatie door de voedingsindustrie werd tegengewerkt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Heel goed antwoord. Nog een kleine aanvulling: eet bewust en geniet ervan. Niet alles snel naar binnen werken in de auto of bij de tv, maar aan de eettafel gaan zitten, geen afleiding. Rustig eten en de smaken door laten dringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede aanvulling! Geniet van het eten, prop het inderdaad niet gedachteloos naar binnen, want dan ben je minder snel verzadigd.
Rieneke1
13 jaar geleden
uitstekend antwoord, +
Het beste dieet bestaat niet, want elk lichaam reageert anders op voedsel, beweging etc.

Het is niet moeilijk een dieet te vinden waarmee je 5 tot 10% van je gewicht kunt verliezen in korte tijd. Het is daarentegen veel moeilijker om een dieet te vinden waarmee je snel en tegelijk verantwoord afvalt.

Om te beginnen zijn 3 dingen belangrijk:
1. Blijf gezond eten
2. Let erop dat je genoeg en gevarieerde voedingsstoffen binnen krijgt
3. Beweeg regelmatig om je stofwisseling te verhogen