Hoe schadelijk is roken 2x per week?

Nou ik rook soms 2x per week hoe schadelijk kan dit zijn voor mijj? Krijg ik dan ook zwarte longetjes en alles?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Roken schaad de gezondheid! Zelfs passief roken ,werken of verblijven waar gerookt word is schadelijk.
Dus als je kan afblijven van die sigaret is het beste.
Spaar je longen ze moeten nog een heel leven mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Voor die 2 lullige sigaretten in de week kan je beter stoppen ermee..

Roken is en blijft schadelijk voor je!
Of je er nou 20 op een dag rookt en of 2 in de week, het is en blijft een sigaret, het blijft slecht.

Stop ermee nu je nog kan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roken is altijd schadelijk, twee maal per week maar ook eenmaal in je leven.

Zwarte longetjes zal je niet snel krijgen van twee maal roken in de week (en ik doe de aanname dat je dat twee maal in de week meerdere sigaretten rookt). Maar je krijgt wel gif in je lichaam,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is vreselijk, roken is van de duivel, je haalt jaren van je leven en het maakt niet uit of je er 2 per week of 20 per dag rookt!

Oké, en nou weer even serieus: die twee sigaretjes per week zijn minder schadelijk dan simpelweg dagelijks over straat lopen waar allerlei uitlaatgassen je longen bereiken. Als je je daar geen vreselijke zorgen over maakt (en dat hoeft ook niet), en je het bij die twee kunt laten, geniet dan gerust van je twee sigaretjes per week.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
heerlijk nuchter antwoord weer, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het 1e antwoord is compleet genoeg.
Lopen we elkaar achterna om plusjes te scoren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@sxiopo: huh? Heb ik iets gemist?
Rieneke1
13 jaar geleden
@sxiopo, je bedoelt het eerste deel van suzy's antwoord?
daar heb ik juist smakelijk om moeten lachen. maar het tweede deel was ook compleet geweest, dat wel.
zo verschillen de meningen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het een een goed verhaal. Twee sigaretten per week zal echt je leven niet verkorten. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dubra; Ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen dat er nog veel meer zaken zijn die de gezondheid beinvloeden. Misschien woont deze dame wel in een mooi schoon dorpje en niet in een vieze stinkstad. Of misschien heeft ze geen mobieltje die veel straling geeft. Wat ik bedoel is dat er nog heel veel meer zaken zijn (wel of niet beinvloedbaar) die schadelijker zijn dan 2 sigaretjes in de week.
En ja, sommige mensen krijgen longkanker door het meeroken, dan ben in je inderdaad erg zuur.
Van roken krijg je in het geheel geen zwarte longen, ook niet van twee pakjes per dag. Dat krijg je wel van longkanker, hoewel dat weefsel eerder grijs van kleur is dan zwart. Bakerpraatje. Dat maakt roken natuurlijk niet gezond, want het vernauwende effect op je bloedvaten is al na een enkele sigaret merkbaar. Als je goed gezond bent zal het met een paar sigaretten per week wel meevallen maar je zou je kunnen afvragen waarom je het niet helemaal laat om te roken. Dan loop je ook geen enkel risico.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die twee keer is het probleem misschien niet maar de kans dat het vaker wordt is groot en dan ben je zo verslaafd. En dan is het zeer moeilijk om er weer af te komen weet ik uit eigen ervaring. Echt niet doen, je gaat je er (uiteindelijk) NIET beter door voelen al lijkt dat vaak wel zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mij was verteld dat passief roken nog erger was dan actief roken,
en het is maar 2x per WEEK
ik zie sommige jonger dan 16, die roken al enkele pakjes per dag.
dus hoe dan ook, je longen gaan eraan omdat veel mensen roken, en dat adem je in, dus veel verschil is er tegenwoordig niet meer.
zelfs op mijn werk zie ik mensen van 80+ die de hele dag roken.
theorie van mijn leraar:
als je vroeg begint, kunnen je longen zich aanpassen.
misschien onzin, misschien niet.