Ik loop heel veel , en ik weeg mezelf heel vaak. hoe komt het dat ik na het lopen meer weeg dan daarvoor?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

je vet wordt omgezet in spiermassa, spieren zijn zwaarder dan vet...Bravo! Je bent goed bezig!

Door regelmatige training krijg je een betere conditie maar wordt je ook zwaarder. Dat komt omdat je lichaam meer water vasthoudt. Het bloedvolume neemt toe. De spieren en de lever bevatten meer water door een grotere voorraad koolhydraten (suiker). Deze aanpassingen stellen je in staat om langer en harder te kunnen (hard)lopen. Op een periode van 6 weken is het zeer goed mogelijk dat er een gewichtstoename is van 2 kilogram die veroorzaakt wordt door de grotere hoeveelheid vocht in het lichaam. Wil je afvallen en gaat er op de weegschaal maar niks af? Bedenk dan dat als je 6 weken geleden bent gestart met lopen en je nu nog steeds hetzelfde weegt, je waarschijnlijk WEL 2 kilo vet bent kwijtgeraakt!!.

Bronnen:
http://www.hardloopschema.nl/?p=hardlopen_...

Als je vlak voor en vlak na het bewegen weegt, zou je eigenlijk geen verschil moeten meten, of het moet de minimale hoeveelheid zijn die je meer of minder hebt gedronken onderweg dan gezweet. Zo snel op elkaar wegen is eigenlijk nutteloos, een beetje schommelingen vinden er over de hele dag wel plaats, ALS je weegschaal al 100 % van de tijd 100 % nauwkeurig hetzelfde aangeeft. Op de lange duur (zelfs een paar dagen al) kun je echter als je veel meer gaat sporten inderdaad slanker worden EN meer gaan wegen om bovengenoemde reden. Echt een goed beeld krijg je pas als je je maximaal een keer per week op hetzelfde tijdstip zonder kleding aan weegt. Dan krijg je de minste 'toevals-schommelingen'. Dagelijks wegen is gewoon al te vaak.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100