Zware alcoholisten hebben elke dag een kater. Vaak hebben zij nog maar 1 of 2 uur per dag plezier van het drinken van alcoholische drank. De rest van de dag zijn ze bezig de ontwenningsverschijnselen tegen te gaan en om zich staande te houden en het voor de buitenwereld te verbergen.
Wie in mindere mate alcoholist is, zal naarmate zijn drankgebruik toeneemt met steeds zwaardere katers worden geconfronteerd.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk antwoord. Een + als compensatie voor zo'n stomme -

Andere antwoorden (4)

Een gemiddelde alcoholist drinkt dóór, dus is altijd onder invloed en zal dan geen kater hebben. Als z/hij om wat voor reden ook een tijdje geen alcohol kan gebruiken, dan kan er wel degelijk een kater optreden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verschilt per persoon denk, wat ik onder kater versta is koppijn als je wakker word, misselijk zoals al mijn vrienden dat hebben als ze veel hebben gedronken!
Maar ik daar in tegen heb nooit een kater gehad, en dan zeg ik niet weinig gedronken want ik was wel de 90% van mijn avond vergete en wist even niet waar ik was toen ik wakker werd! En hoe ik thuis was gekomen dat vroeg ik aan een meisje die bij me sliep toen en ik kan het nog steeds niet herinneren!

Misschien is dit wel omdat mijn vader al 35 jaar alchoholist is en ik daardoor geen kater krijg ofzo omdat ik tog nog een stukje jonger ben!

Maar hij drinkt elke dag wel 5 liter bier, en dan heeft die geen kater maar als die lam is geweest heeft hij de volgende dag een kater lam bedoel ik valle omdat die dronken is enzo!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kater van een alcoholist is heel anders dan van een niet-alcoholist, die de avond te voren een glaasje teveel gedronken heeft.

Een alcoholist 's morgens beeft en trilt, en zweet bovenmatig bij de geringste inspanning. Hij/zij kijkt met verbijstering naar het onderste bodempje in de gin- of whiskey-fles, die hij/zij maar hooguit half-leeg zou hebben willen drinken, en dan de rest voor morgen bewaren : wéér niet gelukt...en dat is een triest begin van de dag : je hebt jezelf dus wéér niet in de hand gehad, terwijl je het je zó had voorgenomen...
Een alcoholist heeft opgezette, natte, bloeddoorlopen ogen in de ochtend, en het duurt uren voor dat een beetje wegtrekt.
En als hij/zij nog enigszins kan functioneren in het dagelijkse leven, begint de alcoholist aan zijn dag van 'mensen niet te dicht in de buurt laten komen, omdat de dranksmaak nog in de mond is, dus moet je te ruiken zijn', en hij/zij staat stijf van de kauwgom en de tictac.
Om dan aan het einde van de dag met een zucht van verlichting te denken, dat er wéér een dag voorbij is, dat niemand gemerkt heeft dat hij/zij 's morgens nog niet nuchter was, en als beloning schenkt hij/zij zich een welverdiende borrel in....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja!

Een kater heeft verschillende oorzaken, die gerelateerd zijn aan de vele effecten van alcohol op het menselijk lichaam.

De belangrijkste zijn onder andere uitdroging, een verlaging van de bloedglucosespiegel en de vele effecten op het zenuwstelsel.

Ten eerste heeft alcohol een dehydraterend effect. De aanmaak van antidiuretisch hormoon wordt tegengewerkt, waardoor de productie van urine toeneemt. Daardoor raakt het lichaam uitgedroogd, wat typische verschijnselen als hoofdpijn (door verlaagde vloeistofdruk in de hersenen), droge mond en lethargie tot gevolg heeft, de zogenaamde nadorst.

Daarom wordt steeds aangeraden veel water te drinken na consumptie van alcohol. Bovendien heeft alcohol ook invloed op het maagslijmvlies, wat misselijkheid kan veroorzaken.

een alcoholist ontspringt de dans dus niet door intensief te 'oefenen' :)