Ik ben een luisteraar. Door te luisteren begrijp je de ander en kun je op het juiste moment de juiste dingen zeggen.

"De mens heeft twee oren en één mond om twee keer zoveel te luisteren als te praten."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Ik praat soms veel te veel, maar weet ook prima wanneer ik mijn mond moet houden en moet luisteren naar mijn gesprekspartner.

Soms willen mensen dat ik praat, soms willen mensen dat ik luister...

Maar praten vind ik leuker..;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hehe, zou zeggen luisteraar, maar nu 'praat' ik digitaal weer mee.. hmm..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer luisteraar dan gemiddeld - omdat ik inmiddels weet dat veel mensen toch niet willen luisteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou hetzelfde antwoord geven. +1
Beide. Al heb ik het luisteren wel moeten leren. Op Internet lijkt het al snel alsof je alleen maar praat, omdat mensen natuurlijk niet kunnen zien / merken dat je 'luistert'/ leest. Maar ik steek hier dagelijks nieuwe dingen op moet ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beide maar vind het fijner om te luisteren dan om te praten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Super vraag! Wij zijn uiteraard luisteraars, die in real life niet durven en op internet wel... of toch niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een deel klopt dit vast wel. In real life durf ik ook wel, maar het grote voordeel hier is dat je niet je stem hoeft te verheffen om niet ge*&&^%$$##@(wat gebeurt er?) ...geïnterumpeerd te worden. +1
Eigenlijk allebei niet: heb wel m'n momenten dat ik veel praat, maar ik kan erg slecht luisteren. Hou gewoon van stilte ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorwaarde om goed te kunnen praten is voldoende te luisteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt ook aan mijn gezelschap, maar meestal een luisteraar. Ik kan ook wel eens mijn mond opentrekken, maar sta liever niet de hele tijd in de 'picture'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk vind ik mijzelf meer een luisteraar. Doe ik ook liever (wanneer het mij uitkomt). Maar als ik soms begin te praten, is het hek van de dam en ga ik bijna van mezelf over de nek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beide. Ik kan heel goed luisteren en ook actief luisteren, met doorvragen en samenvatten en dergelijke. Maar ik kan ook heel goed een verhaal vertellen, een idee uitgebreid uitleggen of gewoon lekker over niets kletsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb twee keer zoveel oren als monden... Ik kan heel goed luisteren en niet alleen naar dat wat gezegd wordt, maar ook naar dat wat niet gezegd, maar bedoeld wordt...

Dus ik ben een luisteraar die kan praten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben over het algemeen een goede luisteraar, maar ik heb zo mijn onderwerpen (stokpaarden gaat weer net te ver) waar ik wel graag over klets. Als men mijn mening vraagt geef ik die min of meer onomwonden (hangt wel een beetje af van wat ik aan lange messen in de buurt inschat; het is natuurlijk triest als je je zoals 'che' moet laten uitschrijven).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik praat graag. Maar ik kan ook erg goed luisteren.

Ik vind praten en dat anderen naar mij luisteren leuker dan dat ik naar iemand luister.. dus ik ben een prater denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een luisteraar en heel erg een niet-graag-prater behalve bij mensen die ik heel erg goed ken en waarbij ik me 100% op mijn gemak voel (en zelfs dan doe ik het liefst nog iets anders onder het praten bv buiten lopen of werken of klussen in huis)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal een prater maar kan ook erg goed luisteren....