Als je naar de middelbare gaat, is het dan erg als je geen witte tanden hebt?

ik ga bijna zo naar de middelbare school en ik heb niet zo'n witte tanden, oke ik hoef niet 'parel' witte tanden te hebben, maar word je gepest als je een beetje gele tanden hebt, zo ja, hoe kan ik mijn tanden witter maken? ik poets al 2x per dag!

Toegevoegd na 2 minuten:
want ik wil ze niet bleken!!

Toegevoegd na 15 minuten:
pssss ik heb geen beugellll

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Kimath
13 jaar geleden
Bijna niemand heeft mooie witte tanden hoor. Niemand gaat dat zien, zolang je tanden goed schoon zijn, is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankjullie well all!! ik moet nu gaan! byee!!

Antwoorden (8)

Sommige mensen hebben van zich zelf gewoon niet van die witte tanden, maar als ze schoon zijn, dan hoef je je volgens mij nergens bang voor te zijn hoor. Het wordt een ander verhaal als je met een brinta bekkie op school komt, maar gezien je deze vraag nu al stelt, zal dat het geval niet zijn. Je kan ook tandpasta voor wittere tanden gebruiken om je tanden iets witter krijgen, maar ik ben bang dat het niet heel veel help.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt eraan hoe opvallend het is. Als je als brugger op school komt kan je nog weleens doelwit zijn. Maar dit ligt ook aan je gehele overkomen. Je kan ze witter laten maken bij de tandarts. JE hebt ok zelf doe produkten maar daar heb ik het persoonlijk niet zo op. Wat wel helpt is zuiveringszout. Dit maakt je tanden witter,

Toegevoegd na 3 minuten:
even voor je opgezocht

Maak je tanden witter zonder ze te bleken met baking-soda
Je tanden zijn erg gemakkelijk witter te maken met behulp van baking soda. In Nederland staat dit bekend als zuiveringszout (natriumbicarbonaat). We raden je echter aan om baking soda te kopen. Baking soda wordt, in tegenstelling tot zuiveringszout, ontwikkeld voor gebruik bij het bereiden van bakproducten en is dus hygiënischer om in je mond te gebruiken.

1.Maak je tandenborstel nat en druk de borstel in wat baking soda zodat alle borsteltjes wat baking soda bevatten. Je kan beter wat minder gebruiken dan teveel. Gebruik ongeveer evenveel baking soda als wanneer je zout op een eitje zou strooien.
2.Poets je tanden zoals gewoonlijk. Baking soda smaakt erg zout, als je dit erg vies vindt kan je er voor kiezen om er wat tandpasta bij te gebruiken. Let er op dat je niet te hard drukt, je tandvlees kan er zeer van gaan doen.
3.Spuug de soda uit en spoel je mond met water. Spoel je mond goed om alle baking soda te verwijderen. Het is niet giftig maar ook niet lekker. Het kan zijn dat het tintelt in je mond, dit is volkomen normaal, dat komt door het zout.
Als je dit een aantal keren herhaalt dan zal je zien dat je tanden echt witter worden. Het is helemaal niet nodig om dure tandpasta’s te kopen. Koop gewoon wat baking soda, een pak van 200 gram heb je al voor rond de 2 euro, hier kan je jaren mee doen.

Let op!
•Gebruik deze methode niet te vaak, het glazuur van je tanden kan er door beschadigen. Dit komt omdat baking soda een soort schuurmiddel is. Doe het dus niet dagelijks, maar eenmalig 2 of 3 dagen achter elkaar.
•Baking soda lost de lijm van beugels op. Gebruik het dus niet als je een beugel hebt.
•Poets niet te hard, hierdoor kan je glazuur beschadigen.
•Poetsen met baking soda is volledig op eigen risico. Vertrouw je het niet, koop dan gewoon de speciale tandpasta’s in de winkel. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het echt werkt, het bespaard mij ook veel geld.

Toegevoegd na 28 minuten:
Ik weet niet of je de reacties leest. Maar er is tegenstand. :Lees de reacties even door voordat je het gaat gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankuwel!! ik ga 'baking soda' kopen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas er wel alsjeblieft mee op dat je je glazuur niet ruineert! Dat herstelt zich namelijk niet meer. Doe het liever even in overleg met de tandarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe maar niet, Mila, er gaat wel degelijk een chemische reactie optreden in je mond waardoor je glazuur aangetast wordt. Maak je er niet al te druk om, of praat er met je tandarts over. Maar ga niet zelf scheikundedoosje spelen in je eigen mond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat valt wel mee hoor. Mijn vader deed dit altijd en heeft nooit problemen ondervonden. En die heeft nooit gaatjes of gevoelige tanden. Maar de waarschuwing staat erbij. Het wordt trouwens in veel tandpasta's verwerkt.
Als jij er mee zit, vraag eens advies van de tandarts. Misschien zegt hij wel dat je tandpasta met whitener moet gaan gebruiken. Kun je zo kopen bij Kruidvat/Etos.

Want je moet wel breeduit kunnen lachen hoor! Gewoon je tanden gedeeltelijk bloot. Niet krampachtig je lippen op elkaar houden.

Pesten komt ook in de brugklas voor. Vooral als pestkoppen in de gaten hebben waar een persoon zelf mee zit.

Laat dit jou niet gebeuren. Je heb nog een half jaar om een oplossing hiervoor te zoeken. Succes!

En nog iets:
http://www.hoeoverleefik.nl/web/Boeken/Hoi.htm?dbid=28512&typeofpage=455416

Het boekje "hoe overleef ik de brugklas" geeft al antwoord op heel veel vragen die je kunt hebben als je brugpieper gaat worden. Misschien wel handig om gelezen te hebben voordat je je basisschool verlaat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het valt allemaal wel mee hoor. Of je moet echt alleen maar 'mooiboys' op je school en klas zitten. Volgensmij heeft meestal in een klas van de jongens op jouw leeftijd bijna niemand echt perfect witte tanden. Vele zullen ook nog wat geelachtige tanden hebben maar het moet ook niet te extreem zijn;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je beter gele tanden kunt hebben, dan dat je uit je mond ruikt. Ik denk dat je daar eerder mee gepest wordt, dus s'ochtend poetsen en bijv. spoelen met mondwater. Verder kun je gele tanden poetsen met een whitening tandpasta (max. 1x per dag) want hierin zit een soort schuurmiddel wat je gele laagje van je glazuur wegpoetst. Als je dit vaak zou gebruiken beschadig je op den duur je hele glazuur! Je kunt ook opletten wat je drinkt (thee/koffie) en van roken verkleuren je tanden ook!

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gele tanden zijn vaak sterker dan witte, dus lach die anderen maar uit.
Doe alsjeblieft geen dingen waar je later spijt van krijgt, met al dat bleken kun je ook sterke tanden naar de knoppen helpen.
Vraag dus advies aan je tandarts en houd je daar aan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja, gelukkig wou je ze niet bleken, heel verstandig.
Goed poetsen is goed, maar overdadig poetsen is slecht en je tanden worden er ook niet witter van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
och die pesters zijn echt lamzakken eben ze niets anders te doen.!!!!
maar ja er bestaan nu eenmaal zo een kinder wat kunnen we er aan doen!!!
nu gebruik ook mond water. en doe geen lippenstift aan.
ik ga je iets vertellen.
je moet je mooiheid op 1 iets richten of wil je mond of je ogen.
voor jou dan je ogen.
zo te zien dat je tanden niet 1 van de mooiste zijn.
doe wat lichte mascara aan. dan vallen je ogen toch op maar niet te veel dat het niet te veel op valt.
doe geen lippenstift aan aan trek je de aandacht naar je mond je moet de aandacht trekken naar je ogen.
en als je je tanden goed verzorgt en 2 maal poetst dan gaan je tanden wel wit komen geloof mij. en leg je haar ook goed dan letten ze niet meer zo echt op je tanden.

MAAR GELOOF MIJ ALLES KOMT GOED!!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niemand zal je raar aankijken als je gele tanden hebt. Maar om er iets aan te doen kan je een speciale tandpasta kopen, namelijk die van Prodent -> witte tanden. Het helpt enorm en is de meest gezonde manier om je tanden witter te maken.

Iedereen heeft een natuurlijke kleur van de tanden de ene wat geler dan de andere. De witte tanden die je ziet in de mode wereld kloppen dus niet altijd!