Politie bellen en een contactverbod opleggen is een logische stap als hij je echt stalkt.

Als hij gewoon hinderlijk is moet je hem gewoon vragen zijn afstand te bewaren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hem kent: zeggen dat je er niet van gediend bent EN vragen of hij zijn wensen wil voorleggen aan (bv) je ouders of jij aan de zijne. Misschien schrikt dat hem af. Wil hij dat niet, dan vertel je dat je de politie moet inschakelen. Voet bij stuk houden in een evt. discussie! Veel sterkte/succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent 14 jaar, je weet neem ik aan wel wat echt stalken is? Iemand kan ook gewoon een paar dagen heel vervelend zijn, maar dat is geen stalken. Mocht het zo zijn, dat hij je overal naar toe volgt, s avonds bij je huis rond sluipt, je tig keer belt met iets onbelangrijks of de haak er op gooit voor het gesprek uberhaupt is begonnen?
Dan kan je misschien het beste met je ouders naar de ouders van die jongen gaan, samen een gesprek hebben, werkt dat niet dan stappen ondernemen richting politie. Politie zal eerst een melding schrijven en als het eigenlijk al te laat is, dan kan je aangifte doen van dat geen je is overkomen. Bewijs van stalken is heel moeilijk en er moet meestal eerst iets gebeuren wil de politie aangifte ervan opmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
confronteer hem met zijn ongewenste gedrag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt hem eenmaal waarschuwen en indien hij volhardt in zijn stalking gedrag, kun je gewoon aangifte tegen hem doen bij de politie wegens 'hinderlijk volgen'

De wet spreekt hier van 'hinderlijk volgen' als hij jou echt hindert door zijn veel te opdringerige gedrag..

Laat je niet door een agent van politie bepraten om geen aangifte te doen..want jij hebt er de last van..en dus weet jij het beste hoe jij je daaronder voelt..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Charyse, ik denk dat je gewoon moet zeggen : Waar ben je mee bezig ? Als dat nog niet werkt dreigen met iets haha xxx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou bij hoe, waar en wanneer hij je stalkt. Hij kan het tenslotte niet altijd doen. Als je dan een lijst hebt met de gegevens kan je het beter bespreekbaar maken en met je ouders naar zijn ouders gaan. Helpt dit niet heb je de lijst klaar om naar de politie te gaan en dan aangifte te doen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan je maar 1t tip geven gewoon aangiften doen heeft onze dochter gedaan en het was snel over met die jongen geen last meer van gehad.
succes