Wanneer vind jij iemand dik.

vind je dat al als het geen maatje 38 heeft of als de hammen over de broek komen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Vanaf een maat of 46 noemen we mensen vaak dik. Er zijn genoeg mannen die wel van een maatje meer houden. En genoeg dikke mensen die er helemaal niet mee zitten. Prima! Ik vind verzorging en uitstraling veel belangrijker.

Op ieder potje past uiteindelijk wel een dekseltje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Komt overeen met het antwoord dat ik wilde geven.

Andere antwoorden (10)

Klinkt idealistischer dan het is: ik vind iemand pas dik wanneer diegene er zelf duidelijk last van heeft. Ik ken een paar beeldschone dikkerds, en ook mollige mensen die dansen en acteren, etc. Als ik iemand in verhullend bedoelde kleding zich zie doodschamen omdat die paars aangelopen en zwetend als een os een trap op rolt, dan vind ik diegene echt dik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik vanuit een sexueel vooroordeel een overweging maak van "kan ik het met haar doen?". Ik hoor al boe geroep ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en... "kan ik onderop liggen?"
Er zijn bepaalde maatstaven in tabellen vast gelegd en die kloppen aardig. Er wordt rekening gehouden met leeftijd en worden ruime marges gehanteerd.
Dus als het ongezond is voor de persoon zelf.

Toegevoegd op 11-06-2009 00:09:23
Dat weet de persoon in kwestie dan zelf het beste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand zich niet verzorgt, of een te kleine maat aantrekt. Als deze twee zaken wel in orde zijn, vind ik iemand bijna nooit de dik.

Met uitzondering van de extreme gevallen uiteraard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Bailey;

Als het overgewicht de proporties van iemands lichaam gaat overheersen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt niet echt aan de maat bij mij. Maar op een of andere manier zeg ik minder snel dat ik iemand dik vind als het bij diegene hoort. Sommige mensen zie ik gewoon niet slank voor me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dik zijn is weer zo´n relatief begrip... Een ander is dik als die dikker is dan ik... En iedereen die slank als die minder dik is als ik...

Dus dit is weer subjectiviteit... Het is altijd jezelf als maatgever of vergelijkingsinstrument...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin XiniX. Ik heb zelf ene maatje meer, maar dat wil niet zeggen dat iedereen die minder dik is dan ik, in mijn ogen slank is. Daarbij zijn er mensen die echt heel veel dikker zijn dan ik, maar zo lekker in hun vel zitten, dat het me helemaal niet opvalt. Ik ben het echt niet met je eens, dat je alles vanuit jezelf zou vergelijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In eerste instantie meet je alles af vanuit je eigen beleving, vraag het maar aan kinderen...
Je hebt geen absoluut instrument van vergelijk... het is per definitie subjectief...
Dik is persoonlijk ondanks alle statistieken. Maak je er maar niet dik om want dun is niet de mode. Dik kan erg mooi zijn maar soms ook overantwoord. De rij van mensen die dun zijn wordt hoe langer hoe dikker. Ik ben geen dokter en geen dikkertje dap. Maar het ijs id dun. Hou de dikte aan waarbij jezelf goed voelt en verantwoord is voor jezelf. Dan hoef jij je niet dik te maken over dik en dun. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dik is een uiterste, mager ook, 'normaal' zit daar tussenin. Dik is idd subjectief, net als mager en 'normaal'..
Ik vind dik meestal als iemand vet meedraagt en vaak nog in combinatie met een bobbelige huid. Als het blubbert dus. Als iemand strak in zijn vel zit, straalt dat meer gezondheid uit. Dan kun je je best wat meer spek veroorloven om nog toch tot 'normaal' beoordeeld te kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind iemand dik als die persoon meer dan 1 zitplaats inneemt.