Kan mijn misselijkheid met mijn lever/nieren te maken hebben?

Voor de duidelijkheid ik ben NIET zwanger!!! Ik ben vaak (lees: wekelijks een paar keer) misselijk als ik sochtends wakker word.. Ik word dan duizelig en voel me echt vreselijk.. T begint meteen als ik wakker word tot aan de middag ongeveer! De dokter neemt me nu eindelijk 'serieus' en hEeft een bloedonderzoek gestart op mijn lever, nieren en gewoon bezinking. Kan het uberhaupt aan die delen van mijn lichaam liggen? Of heeft iemand anders een idee.. Ik eet trouwens gewoon goed en gezond hoor..

Toegevoegd na 1 dag:
Oke, ik heb vanochtend gebeld naar de huisarts.. en met het bloed onderzoek is niks mis.. ( eigenlijk zou ik bijna zeggen.. BALEN.. want nou weet ik nog niet wat er is) hij heeft voorgesteld 2 weken met de pil te stoppen en kijken hoe het dan gaat....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (6)

Wacht op het resultaat van je bloedonderzoek. Volgens mij heeft het eerder te maken met je maag dan met lever of nieren.. maar ik ben zelf geen dokter. beter om zoiets aan specialisten te vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennelijk denkt je arts dat die organen een rol kunnen spelen of z/hij wil het voor de zekerheid laten controleren.
Als je precies wilt weten waarom, kun je dat het beste aan je arts vragen, of de huisartsenpost bellen en dit overleggen met de assistente, die kan je misschien ook informeren.
Ik hoop dat je in elk geval van die misselijkheid afkomt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het uitzoeken van interne lichamelijke klachten begint met een uitgebreid bloedonderzoek. Wacht eerst de uitslag maar eens af voordat je je ongerust maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze klachten zouden mogelijk bij het probleem lever/gal passen.
Veel voorkomende klachten, hoofdpijn- nekpijn- misselijk- duizelig- pijn aan linker slaap, hartritme stoornissen.
Klachten verergeren bij een lege maag en verbeteren na het eten.
Koffie smaakt niet meer!!
Alcohol, smaakt ook niet meer.
Vaak een honger gevoel.

Klachten verergeren na het drinken van koffie, alcohol, eten van vet vlees, gefrituurde gerechten, barbecue, sommige koolsoorten.

De meeste klachten in de ochtend er na.
Stress speelt hierbij vaak een grote rol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het bloedonderzoek afwachten, maar het kan aan die organen liggen of heeel mss aan tekort aan vit b 12, daar lag het bij mij aan maar mijn darmen werken niet normaal, mis een stukje dus dat zou ik niet voor jou durven zeggen.

Toegevoegd na 48 seconden:
dat wordt namelijk in de lever opgeslagen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je misselijkheid kan zeker met je lever, je nieren en andere stofwisselingsorganen te maken hebben en uiteraard ook met een ontsteking. Interessant is wat je NIET vertelt. Wat versta je onder 'gezond eten'? Gebruik je medicijnen en vergeet vooral ook zelfzorgmiddelen niet. Ben je ooit getest op allergieën? Heb je weleens last van brandend maagzuur? Krijg je voldoende vitamines binnen? Zo is er vast nog wel meer te verzinnen maar dat je klachten serieus genomen moeten worden is voor mij zeker.