Hoeveel mannen (percentage) plassen "door de voorhuid heen"?

Naar aanleiding van een vorige vraag
( http://www.goeievraag.nl/vraag/plassen-man.125897 ):

Hoeveel procent van de mannen trekt de voorhuid terug bij het plassen, zodat in ieder geval een stukje van de eikel bloot komt te liggen en de voorhuid dus niet nat wordt? En hoeveel procent laat de voorhuid gewoon zitten, en begint gewoon te plassen?

En maakt het nog uit of de man staat of zit tijdens het plassen? En als hij staat, of hij in een toilet of tegen een boom plast?

Ik dacht eigenlijk dat alle mannen in alle gevallen de voorhuid terugtrokken - al was het maar uit hygiënisch oogpunt. Uit bovengenoemde eerdere vraag krijg ik echter een andere indruk.

Picture for question
Cryofiel
13 jaar geleden
6.6K
ronron1212
13 jaar geleden
wat een vraag ga lekker zitten hoef je niet zo op te letten
Cryofiel
13 jaar geleden
@ronron, da's vast waar, maar dan nog: ik kan me voorstellen dat ook zittend plassende mannen liever de voorhuid even terugtrekken. Gewoon omdat het hygiënischer voelt. En ik kan me zo voorstellen dat je minder nattigheid in je onderbroek krijgt als je de voorhuid terugtrekt. Anders kan er toch zomaar een voorraadje urine in de voorhuid blijven hangen, dat er pas uitkomt zodra je je broek weer aantrekt? Of heb ik dat nou mis?
ronron1212
13 jaar geleden
wel eens van een toilet papiertje gehoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ronron1212: ooit een urinoir bezocht? Ooit mannen daar naar toiletpapiertjes zien grijpen?
ronron1212
13 jaar geleden
Slim SUZYQ nee daar niet maar dat hebben vrouwen die buiten plassen vaak ook niet. Ik had het wel over gewoon normaal toilet bezoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@suzyQ: als ik in het openbaar ga plassen ga ik niet naar het urinoir maar naar de wc. 1: vanwege het toiletpapier. 2: omdat ik het niet gezellig vind om hutje mutje naast elkaar te pissen. Als ik de kans krijg spoel ik em ook nog onder de kraan af.
ronron1212
13 jaar geleden
Een deel van de mannen trek de voorhuid terug een ander deel doet dat niet weer een ander deel hoeft dat niet wat die hebben geen voorhuid meer besneden. Dan is er een deel mannen dat gewoon gaat zitten en wel of niet de voorhuid optrek of dat niet hoeft omdat ze besneden zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat een man pi pi doet zonder zijn voorhuid terug te trekken! Volgens mij krijg je daar allerlei buitengewoon vochtige, zo niet zeiknatte toestanden van. Bovendien loop je ook nog kans op ontstekingen/ infecties.
Ik, in ieder geval ben een overtuigd terugtrekker.

Antwoorden (2)

Volgens mij is daar nooit echt een onderzoek naar gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoeveel mannen het zijn weet ik niet maar ik weet wel dat je het altijd hoort te doen. even de hygiene pagina lezen op voorhuid.be