Als je staat verbrand je dan meer dan als je zit?

maakt het uit als je een hele dag staat?. verbrand je dan meer? Of is het gewoon het zelfde als zitten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (4)

Het oppervlak dat is wat telt... DE schouders en hoofd hebben meer weerstand tegen verbranden dan andere delen... Als je ooit onder je voeten verbrand bent geweest dan weet je waar ik het over heb...

Dus het is niet zo... De pijn en de beleving van verbranden is heviger naar mate het onderdeel minder in de zon geweest is...

Toegevoegd op 10-06-2009 12:44:06
Als je verbranden bedoelt van energie...

Dan is het antwoord, je verbrandt meer naarmate je meer energie verbruikt... Staan is meer spieren gebruiken dus meer verbranding... en dan val je meer af ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
creatief antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)) dank je...
Volgens mij verbrand je meer als je staat, staan kost meer moeite dan zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, als je staat verbrand je meer vet dan als je zit. Door staande te telefoneren en b.v. met je handen te gebaren tijdens het praten, en de temperatuur laag te houden, kun je 100-150 calorieën per uur meer vet verbranden. Het is dus een manier om af te vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij zitten verbruik je net iets meer calorieën dan bij liggen en/of slapen. Bij staan gebruik je weer net iets meer dan bij zitten.

energieverbruik per uur in calorieën:
slapen, liggen: 60 kcal
zitten: 70 kcal
staan: 85 kcal

Maar om echt energie te verbranden zul je in beweging moeten komen:
lopen, wandelen: 175 kcal per uur
hardlopen 650 kcal per uur