Jazeker.

Ik word 's ochtends rond dezelfde tijd wakker. Ik voel mij het beste wanneer ik dan heel even blijf dommelen, maar toch binnen tien minuten wel opsta. Blijf ik langer liggen, dan voel ik mij juist beroerder.

Trek heb ik altijd wel, maar het echte gevoel dat ik een maaltijd nodig heb, komt op vaste tijden.

Ook het slaapgevoel komt vanzelf op.

Soms houd ik mij niet aan mijn bioritme. Dan ontaardt dat in een biochaos. Dat gaat een tijdje goed, maar ik weet dat ik het niet te lang moet volhouden, want dan roept mijn lichaam mij tot de orde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Iedereen en alles heeft een bio-ritme... Zelfs een steen in de muur...
Laat je het bio-ritme zijn werk doen dan kun jij ontspannen... En dat is heerlijk als je dat kunt... Accepteren... Leven zoals het zich aandient...

Morgen moet Deva, mijn geliefde een operatie ondergaan... Heerlijk die spanning, heerlijk het leven dat door mijn aderen giert, leven ten top... Geen angst, alleen maar bewustzijn en alles op zijn tijd, alles op zijn bio-ritme...

Zoals het is, alles dat ik eraan verander, is een verslechtering en houdt lijden in...

Vier elk moment het feest dat leven heet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Iedereen heeft wel bio-ritme, maar deze is zo grillig en onregelmatig dat deze niet in op maat gemaakte voorspellende grafiekjes is te voorspellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik niet.

Mijn twee katten wel. En die zorgen er, door teenknagen en hartstochtelijk miauwen voor dat ik toch elke dag op dezelfde tijd opsta.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geldt niet voor iedereen. Voor mensen die in ploegendienst werken (en dus vaak 's nachts) is zo'n ritme zeer variabel. Dus kunnen deze nauwelijks van een ritme spreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en iedereen heeft het.
Graag wil ik je verwijzen naar het Artikel in de Quest van Juli 2009 "Hoe snel vliegen de uren" of iets in die strekking heet het artikel.