Doe jij weleens een middagdutje? Waarom?

AMSTERDAM - Mensen die ’s middags een dutje doen, zijn daarna beter in staat om creatieve problemen op te lossen, zo blijkt uit een nieuw Amerikaans onderzoek.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

zo vaak ik kan...

en dan graag met een koptelefoon, luisterend naar
ultimate nap van Jeffrey Thompson... keuze uit 10, 20 of 30 minuten...
totale ontspanning en daarna er weer fris en helder tegenaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja doe ik elke dag, is heel gezond en als je het gewend bent, niet te versmaden...
En ik heb zwaar werk, op GV... Dus ik kan de extra intelligentie die siesta´s met zich meebrengen heel goed gebruiken...

Toegevoegd op 10-06-2009 11:22:17
Al was het maar dat ik in plaats van Richard Gere die dame wel willen vasthouden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms. Een siesta of middagdutje is ten zeerste aan te bevelen aan alle mensen die werken en niet werken : het bevordert de spijsvertering ,maakt mensen rustig en beter gehumeurd en gezonder.Alleen voordelen : niet voor niets doen de spanjaarden en de italianen ons dat al eeuwen voor, weliswaar meer voor de warmte te ontvluchten dan voor het heilzaam effekt van het creatieve.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik moe ben. en er niets uit mijn handen komt ga ik wel eens slapen. soms maar 10 minuten maar ik voel me dan wel een ander mens..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo nu en dan zet ik een DVD'tje op en dan ga ik er lekker bij op de bank liggen. En meestal duurt het dan geen 10 minuten voordat ik slaap...

Maar dit moet natuurlijk wel verantwoord blijven. Want mijn bedrijf draaid natuurlijk gewoon door. Dus doorgaans ga ik liever 's avonds wat eerder naar bed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik voel dat ik het nodig en het moet passen in het tijdschema van de dag. Het liefst ging ik elke dag even liggen, maar helaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik doe een midag dutje. samen met zoon lief.
3 uurtjes slaap en je bent weer de man uuhh vrouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe iedere dag een schoonheidsslaapje.... niet dat het veel effect heeft. Wellicht is een middagdutje een betere benaming. 1 tot 2 uur. Geeft mij energie voor het volgnede dagdeel.