wat is het meest voorkomende negative externe effect?

in alle categorieën (bedrijven/fabrieken etc.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je precies met 'meest voorkomend'? Gaat het om het externe effect met de grootste welvaartconsequenties? Of om het aantal mensen dat blootgesteld wordt aan het externe effect? Of nog iets anders?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar de mensen zich het meest aan ergeren

Het beste antwoord

Reclame is het meest voorkomende negatieve externe effect...

Je ontkomt er niet aan, het zit in films ingebakken en per dag krijg je vele minuten reclame over je heen, ongevraagd en ongewenst... Je moet het zien en het heeft een effect op je of je wil of niet...
Langs de kant van de weg, op de radio, zelfs op internet op de site van een krant als je een stukje wil zien, wordt er eerst een reclamefilmpje afgespeeld...

Reclame is de grote plaag van de samenleving heden ten dage en derhalve het meest voorkomende negatieve externe effect...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omgevingsfactoren..

Deze kunnen zowel negatief als positief uitpakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals bekend zijn negatieve externe effecten negatieve welvaartseffecten van de productie die niet in de prijs van het product tot uitdrukking komen. De overheid probeert door milieuwetgeving, heffingen, en subsidiëring van milieuvriendelijke technologie, deze negatieve effecten te bestrijden. Je zou hier dus kunnen denken aan bijvoorbeeld de milieu vervuilende schoonmaakmiddelen na een behandeling van een product, het reinigen van een machine met bepaalde chemicaliën, filters om afvalwater mee te reinigen voordat ze het riool in worden geloosd. Zo kun je nog wel even door gaan. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat de vraag afneemt.
Bijvoorbeeld bij een kredietcrises.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer en meer auto's op de weg. Niet alleen is het slecht voor het milieu, er is ook enorm fileprobleem en veel (dodelijke) ongelukken.

Maar ja, waar zouden we zijn zonder de auto? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De doemdenkers en de analisten die alles op voorhand wisten ,zelfs de crisis. We hebben terug nood aan mensen die een toekomst voor europa willen uitbouwen, geen sociaal kerkhof opsmukken voor 50 plussers.