Kan jij vergeven?

kan jij lastige dingen loslaten kan jii personen vergeven om hun daden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als ik de stellige overtuiging heb dat wat ze (me) gedaan hebben echt onopzettelijk hebben gedaan, of uit een gebrek aan kennis (niet beter weten) of een domme vergissing, ze er oprecht en merkbaar spijt van hebben en ik geen reden heb om aan te nemen dat ze het nog eens zullen doen: ja. Helemaal.

Maar ik ben ook maar een mens natuurlijk, dus ergens staat er natuurlijk wel een klein kerfje op de stok, dat pas tevoorschijn komt mocht het toch nog eens gebeuren.
Zelfs een derde kans kan er nog wel inzitten, maar dan is het ook echt einde oefening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Vergeven wel.. Vergeten niet..

Ik zal altijd op mijn hoeden zijn.
Een ezel stoot zich in het algemeen, niet 2 keer aan dezelfde steen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoeden = hoede
Vergeven lukt pas als je echt kunt voelen dat het jouw ook had kunnen gebeuren... en dan komt begrip voor een ander na begrip voor jezelf...
Ik voel dat ik het had kunnen zijn of doen en dan komt vergeving vanzelf...

Vergeven en vergeten is hetzelfde...

Het loslaten van lastige dingen, ik ben vooral bezig met het niet aannemen van die lastige dingen, en als ik erin slaag ze niet aan te nemen, is van loslaten geen sprake...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja tuurlijk... Ik vergeef mezelf en dan de ander daarin...
ja ik vergeef, dan voel ik mij goed!
lastige dingen zeef ik door erin te duiken het ondergaan, warm bad weggooien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar afhankelijk van wat het is, wie het is en hoe diep ik gekwetst wordt kan ik heel makkelijk of moeilijker vergeven.

Wanneer iemand van wie ik veel hou, mij opzettelijk pijn doet en me diep raakt wordt het heel, heel lastig om te vergeven. Maar het is niet onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de dag dat je niet meer kunt vergeven zit je vast in een kluwen van ergenissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er echt vanaf wat 't is. Ik ben niet Jezus, dus ik kan (helaas?) lang niet àlles vergeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor maar vergeten is iets anders