Omdat een genetisch bij-effekt van rood haar meestal 0 niet altijd trouwens - een tamelijk pigmentloze dus lichtgevoelige huid is. MeEnsen met echt rood haar zijn meestal ook heel erg wit, vaak met sproeten. Alleen op de plek van de sproeten zit pigment. In de zon worden de sproeten dus prominenter, en alles ertussenin zal in mum van tijd verbranden, nog sneller dan bij een 'gewoon' heel blank iemand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eens+1

Andere antwoorden (6)

Ja het is dezelfde eigenschap die zich uit in EN rode haren EN slecht tegen de zon kunnende huid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen met rood haar doorgaans een lichte huid hebben (sprak de ervaringsdeskundige)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze mensen hebben vaak minder pigment in de huid en daardoor verbranden ze sneller
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij veel mensen met rood haar gaat wat eerdere reageerders hebben geschreven op. Maar niet bij alle! Zo kende ik een jongen met rood haar, die heel erg bruin werd in de zomer. Het klopt dus niet dat mensen met rood haar altijd verbranden van de zon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf heb ik rood haar (surprise maar niet heus),maar geen lelieblanke huid.
Wel veel sproeten en moedervlekken,maar ik kan wel,heel geleidelijk,tussen de vlekken door wat bruiner worden.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het duurt langer voordat hun pigment geactiveerd wordt. Het is overigens een fabeltje dat ze niet bruin kunnen worden want dat kunnen ze wel alleen hun teint komt zo traag als stront.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat jij last hebt van obstipatie?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-)