Je hersenen. Aan je hart kan nog het één en ander vervangen worden, bij je hersenen kan dat niet. Bovendien heb je niet zoveel plezier van je hart als je hersenen het niet meer doen.

Mocht je 'hart' en 'hersenen' symbolisch bedoelen: dan zijn allebei essentieel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aan je hersenen mag wel e.e.a. uitvallen, hoor. Ze zijn hier en daar dubbel uitgevoerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jep, kweenie heeft gelijk. Anderzijds, een hersentransplantatie is niet echt een optie, bij je hart gaat dat toch wat makkelijker..

Andere antwoorden (13)

Beide even belangrijk. Als een van de twee uitvalt, dan stopt de ander er ook mee en dan ben je dus dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hart werkt altijd en je hersenen laten het al afweten bij een sterke emotie, dus geef mij het hart maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1!
Aan het einde van de vierde zwangerschapsweek is het embryo al 7 mm lang en weegt 1 gram. De ontwikkeling van het hart, de wervelkolom, het centrale zenuwstelsel, het hoofd en de hersenen begint.

In het verloop van de tweede zwangerschapsmaand, die ook embryonale periode genoemd wordt, worden alle belangrijke organen, zoals die van het spijsverteringskanaal en die van het ademhalingscentrum, aangelegd. Het hart van het embryo begint al in de vijfde zwangerschapsweek te kloppen.

Het hart klopt dus nog niet in de eerste 4 weken. Of je hier conclusies aan kunt verbinden... Het hart van de moeder klopt uiteraard wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beide zijn vitale onderdelen en wederzijds afhankelijk, dus even belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, wat heb je daar aan?
Ik maak er geen verschil in, immers ze zijn beide al aanwezig en vormt de balans van jouw leven. Het is zeker dat je goed kunt nadenken met je hersenen je kunt goed beredeneren met je hersenen, de hersenen staan symbool voor het denken en weten. Dit alles is goed mogelijk als je, je hart volgt. Je hart is je motor, en staat symbool voor het alle belangrijkste nl. de liefde . Hoe meer met je hart hoe beter je kunt nadenken . Beide staan symbool voor het ying en yang van je levensloop. Volg je hart dan volg je je hart. Addy

Toegevoegd op 09-06-2009 14:06:31
Volg je hart dan volg je jouw pad. Als hier over nadenkt dan weet je zeker dat je hoofdelijk gelijk hebt. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertel me, hoe kan ik hier met mijn verstand, of mijn hart, een keuze in maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ruzie met allebei. Ben er achter gekomen dat ze elkaar instandhouden. Zonder hart geen bloed (en dus leven) in je hersenen. Zonder hersenen geen aansturing van je hart.

Fysiek gezien zijn ze allebei dus even belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als voorgangers ben ik het er mee eens dat geen van beide zonder de ander een kans op voortbestaan heeft (zonder electronische hulpmiddelen uiteraard).

Als je met deze vraag echter doelt op de campagne van veilig verkeer Nederland, met hun: "Rij met je hart" campagne... Tja, in dat geval moet me van 't hart (:P) dat ik het een waardeloze campagne vind. Ik heb er mijn hersens over laten gaan en bij mij is het zo dat als ik met mijn hart rij, dat ik dan het gaspedaal juist wel dieper intrap. Haal ik die vermaledijde hersens erbij... ja dan denk ik in eerste instantie aan de post uit Leeuwarden en gaat het gaspedaal al een stuk minder diep in...
In dat geval winnen mijn hersens het dus, terwijl VVN denkt dat het hart juist zou moeten winnen...

Als het op acties ondernemen aankomt... ik weeg hersens en hart altijd af en bij weinig verschil in uitkomst, wint het hart het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het hart dat de hersenen dicteert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beide even belangrijk
maar zonder je hersens kan je hart niet werken.
en er bestaan wel kunstharten maar geen kunst hersenen, ik denk dus dat je hersens belangrijker zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allebei, zijn je hersenen verwoest.
Je hart doet het niet meer, andersom ook.
Maar soms zijn je hersenn belangrijker.
Als je door je hersenen dood gaat blijf je ook dood.
Maar als je hart het niet meer doet kan hij het in een snele tijd wel weer doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hart als pomp is vervangbaar door een andere pomp.
Je hersenen zijn onvervangbaar; je hersenen zijn dus belangrijker, want niet alleen je denkraam, maar ook de regelaar van je lichaamstemperatuur en direct of indirect vrijwel alle lichaamsfuncties. Voor het denken is je hart (het niet-de-pomp-hart) onmisbaar; alle acties die je onderneemt, dingen die je denkt of voelt (naar iets of iemand) beginnen met het willen van het hart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag kan 2 antwoorden hebben.
1 biologisch.
Je hersenen zorgen ervoor dat je alle waarnemingen ziet, hoort, ruikt, voelt zoals ze zijn. Je zou kunnen zeggen dat ze verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van je leven.
Je hart is alleen maar een pomp die je bloed rondpompt om al je organen van zuurstof te voorzien.
Zonder beiden kun je niet leven maar ik geef dan en licht voorkeur aan de hersenen omdat die net wat meer doen.
2 emotioneel.
Met je hersenen neem je rationele beslissingen.
Met je hart emotionele.
Verliefd worden doe je met je hart.
Een lening afsleiten doe je met je hersenen.
Hier dus een lichte voorkeur voor het hart.