Hoe weet je of je zware botten hebt?

Mijn gewicht is iets boven het gemiddelde maar ik ben zelf niet dik etc. kan het zo zijn dat ik zware botten heb?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Zware botten bestaan niet.
Bedenk dat het gemiddelde niet meer is dan dat: een gemiddelde. De meeste mensen zullen daar iets van afwijken. Als jij iets meer weegt dan het gemiddelde, betekent dat niet dat je dik zou moeten zijn. Als je véél meer weegt dan het gemiddelde en je bent niet erg gespierd, dan is het waarschijnlijk aan vet te wijten, maar als jij iets zwaarder bent dan het gemiddelde, zegt het niet meer dan dat: je bent iets zwaarder dan het gemiddelde.
Als je niet dik bent, ben je prima zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee zware botten is een fabeltje. Botten wegen relatief even veel.

Het kan zijn dat je meer spierweefsel hebt, dan ben je wel 'zwaarder' qua gewicht, maar zie je er toch slank uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zware botten hebben , dat is echt een fabeltje. Ik heb dat ook jaren gedacht totdat een arts me het tegendeel vertelde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets boven gemiddeld is niet meteen dik.