Als je alcohol tot je neemt verwijden de bloedvaten in je gezicht. (de capillaire vaatjes). Bij sommige mensen blijven die vaatjes verwijd, door gebrek aan elasticiteit.
Die vaatjes worden elke keer verder opgerekt en ze hebben het steeds moeilijker weer te krimpen. Behalve de neus kleuren ook vaak de wangen rood. Daar zitten ook veel van die kleine vaatjes.
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jeetje, ik stop met drinken! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarnaast wordt het oogwit geel tot neongeel, door het falen van de lever, en krijgt de gehele huid een gelere kleur, maar meestal duurt dat niet zo lang.......

Andere antwoorden (6)

Ja dat krijg je... Door de alcohol gaan de uiteinden van de vaten wat meer open... En dat zie je dus aan de paarse neus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij komt het niet alleen door de alcohol maar ook door de te veel zon,weers in vloeden.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Waar heb jij geleerd dat "weersinvloeden" uit drie woorden bestaat? Ik ben gewoon nieuwsgierig...
Ik lig even helemaal in een kreuk om deze vraag, geweldig!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal eens wat vaker in de spiegel kijken, was me nog niet opgevallen...... hahahaha.....
Goeie vraag en het juiste antwoord is al gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan natuurlijk ook nog eens door de hand van deze persoon komen ,door het glas/flesje te snel achterover te slaan zodat op 1 of andere manier de hand in contact komt met de neus , en dan krijg je vanzelf zo'n neus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komt door openspringen van kleine haarvaatjes