Kan je ooglaseren onder volledige narcose?

Want als ik die verhalen lees... Brrrrr!
(Graag ook bronnen)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb eens een verhaal gelezen (zo'n 2 jaar geleden) van iemand die zijn ogen had laten laseren. In de nacht daarop had ie vreselijke pijn in zijn ogen - alsof iemand met glas in zijn ogen zat te snijden. Ik ben benieuwd of dat soort verhalen nu (2 jaar later) nog steeds voorkomen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ziet er anders zo stoer uit ..

Het beste antwoord

De chirurgische techniek, artisan

De implantatie van een Artisan type lens kan onder plaatselijke verdoving of onder algehele narcose plaats vinden. Bij plaatselijke verdoving is een opname in het ziekenhuis niet nodig. De voorbereiding voor de operatie, de ingreep zelf en de instructie daarna zullen ongeveer 3 uur bedragen. Kiest u voor algehele narcose dan wordt u op de ochtend van de operatie opgenomen op het behandelcentrum van het Franciscus Ziekenhuis. U kunt echter dezelfde middag nog naar huis.

bron:
http://www.ooglaseren.net/artisan_lenzen.htm

Toegevoegd op 08-06-2009 10:20:43
Heb je er wel heel erg goed over nagedacht trouwens? Ik heb het ook ooit overwogen, maar durf het niet aan.
Ik ken twee mensen bij wie het fantastisch gegaan is, maar ik ken er ook twee bij wie er iets fout gegaan is. De ene heeft een blinde vlek op het oog en regelmatig zware hoofdpijnen, de andere moet nu alsnog gewoon een bril op.

Zelf gebruik ik nu al een jaar of 2 nachtlenzen. Je krijgt een set lenzen aangemeten die je alleen 's nachts draagt. Tijdens je slaap wordt je oogbolling op een bepaalde manier, horend bij jouw afwijking, samengeknepen. 's Morgens doe je je lenzen uit en je ziet de rest van de dag scherp. Bij mij werkt het zelfs zo goed dat ik minimaal 1x per week gewoon een nacht oversla.

Men weet nog niet wat de gevolgen van lasering op lange termijn zijn. Bij nachtlenzen is het gewoon zo dat als je stopt met het dragen, je binnen x-dagen weer gewoon dezelfde afwijking hebt als hiervoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nachtlenzen? Da's interessant!
Ik heb nu lenzen voor bijziendheid en voor lezen. Dat is ook al een verbetering, aangezien ik de laatste tijd aan een leesbrilletje moest bij mijn "vérkijk"-lenzen.
Ik ga jouw methode verder onderzoeken... Bedankt voor de tip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan.
Ik heb er nog nooit spijt van gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bijkomend voordeel is dat je dan tenminste de prins van je dromen ook scherp ziet :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die zie ik al zo lang dat ik hem kan dromen... :))

Andere antwoorden (3)

De beste bron is mijn eigen zus, die heeft haar ogen laten laseren en heeft alleen maar goede ervaringen (zowel tijdens als na de behandeling). Haar lenzen heeft ze nooit meer nodig gehad.

Alle behandelingen zijn vrijwel pijnloos. Bepaalde handelingen kunt je voelen. Tijdens de zogenaamde Femtolasik-behandeling voelt je even een onaangename druk op de ogen. Bij contactlensimplantatie kan het geven van de verdoving gevoelig zijn. In de eerste uren na een Femtolasik behandeling kan er pijn gevoeld worden. Dit verdwijnt weer na enkele uren. Alleen na een Lasek/PRK behandeling moet je rekening houden met twee tot drie dagen napijn. Daarnaast zijn de ogen enige dagen geïrriteerd, lichtgevoelig en vochtig.

Dus, al met al kun je beter je ogen laten laseren dan een diep ingewortelde verstandskies laten verwijderen. En je krijgt er iets heel moois voor terug!

Toegevoegd op 08-06-2009 10:21:26
Plaatselijke verdoving of algehele narcose behoort tot de mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooglaseren zelf kan niet onder volledige narcose. De reden: tijdens het laseren dient de patient geconcentreerd naar één bepaald lichtpuntje te kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooglaseren is een relatief eenvoudige behandeling voor een ervaren oogarts. De behandeling vindt plaats aan de oppervlakte van het hoornvlies en duurt ongeveer 15 minuten voor beide ogen. De bolling van het hoornvlies wordt met een koude laserstraal aangepast. Dit laseren zelf duurt maar enkele seconden. Je ogen worden verdoofd met druppels, zodat je tijdens het ooglaseren geen pijn hebt.
Na het ooglaseren heb je bij de IntraLase ooglaser behandeling hooguit enkele uren last van irritatie en branderigheid. Daarna niet meer en kun je direct goed zien. Dit zicht zal de dagen erna nog beter worden. IntraLase ooglaseren is de meest veilige ooglaser behandeling van dit moment. De kans op complicaties is vrijwel nihil. Daarnaast zijn de zichtresultaten van deze ooglaser behandeling het best.
IntraLase ooglaseren kan bij de betere ooglaser klinieken in Nederland en ook in Istanbul. Laatste heeft het voordeel dat de kosten ongeveer de helft van de Nederlandse klinieken bedragen. Ook zijn er mogelijkheden voor voor- en nacontrole in Nederland.