hoe kun je s'ochtends vroeg opstaan ik ben altijd doodmoe en ga wel vroeg naar bed en als ik later opsta moet ik altijd verschrikkelijk haasten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Snuffel
13 jaar geleden
Ik heb altijd wel tien uur slaap nodig en lig altijd nog helemaal in 'coma' als de wekker gaat. Ik ben daarom ook benieuwd naar de antwoorden.

Het beste antwoord

Me moeten haasten in de ochtend is voor mij absoluut geen optie. Ik wilde dag absoluut niet beginnen met stress in mijn hoofd. Hoe zal het einde van de dag en dan wel niet uitzien?

Ik sta dus liever iets vroeger op zodat ik rustig aan kan doen. Zodat ik ook zelf rustig wakker kan worden. Dit doe ik het liefste in meditatie en ga ik gewoon een kwartier rustig op de bank zitten om wakker te worden. Op het moment dat ik dan de deur uitgaan ben ik helemaal niet meer zo moe als toen ik wakker werd.

Het helpt ook om aan je conditie te werken. Hierdoor ben je minder snel moe, maar kan je ook beter slapen en beter gebruik maken van de nacht om uit te rusten. En ben je 's ochtends en 's avonds minder moe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Door je wekker een kwartier eerder te zetten dan je gewone tijd. Zo kan je rustig aan doen en zal je je relaxter voelen dan dat je je zo moet haasten.
Als je voldoende slaap krijgt en toch moe blijft zou ik eens naar je huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De schooltijden zijn niet aangepast op het (dag-nacht ) bio-ritme van pubers (dat anders loopt dan bij volwassenen).

Het zou beter zijn als de school pas om tien uur zou beginnen (en dan maar wat later doorgaan om de uren te maken). Maar dat zint het lerarenkorps weer niet, natuurlijk.

Het beste is in ieder geval een vast ritme aanhouden, ook in het weekend, dan went je lichaam aan die vaste tijd van opstaan, dan voel je je toch het fitst.
13 jaar geleden
ga je niet met de bus ofzo?? als je met het openbaar vervoer gaat en elke dag op dezelfde tijdstip de bus neemt zal je wel op tijd opstaan misschien zelfs nog wat vroeger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals ik dat ervaren heb.
Niet snoepen op tijd naar bed, en altijd op de zelfde tijd op staan.
Na +/- een week merk je het verschil. Succes