Wat gebeurt er als je heel veel mentos eet en daarna heel veel cola drinkt?

Ik heb al is gezien als je een mentos in een colafles gooit dat daar heel veel schuim uit komt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.3K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk zul je letterlijk een opgeblazen gevoel krijgen. En misselijk worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Maakt niet uit. Zo ongeveer ALLES wat je in de cola gooit maakt dat het vreselijk gaat schuimen. Dat is het koolzuur dat het de prik geeft, en die kun je al voor het drinken gedeeltelijk laten ontsnappen door er iets in te gooien. Meestal suiker, maar met zand of zout gaat het ook ; hoe fijner de korrel, hoe meer het schuimt. Menthos is wel een hele originele moet ik zeggen.
Dat koolzuur verlaat ook in de maag onmiddellijk de cola, en wordt normaliter net zo snel en makkelijk weer afgevoerd. Of je daar een pepermuntje bij ingooit of alleen de maaginhoud die je al had zal weinig uitmaken. Je boert het wel weer uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er gebeurt helemaal niks, dit is namelijk intensief getest op mythbusters.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je daar een bron van. Er is vaak iets over cola en mentos (erg leuk!), maar wij hebben nog niet gezien dat ze gingen testen door het op te eten/drinken.
Ik weet wél, dat als je cola in een glaasje Baileys gooit, het dan zo dik wordt als hele stijve pudding - geen idee waardoor trouwens, maar je bent gewaarschuwd...:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien een nieuw recept voor pudding, lekker veel slagroom erop
Toch maar eens uitproberen misschien ;)
Wie durft?!?!?

Hierboven staat dat het op Mythbusters is geweest. Wij hebben dat niet gezien. Misschien kun je het aanmelden of anders bij Brainiac ofzoiets.

Zal vast leuke beelden geven ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gaat alleen meer boeren als normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in deze uitzending van mythbusters gebruiken ze een varkensmaag om het helemaal uit te proberen....
http://www.youtube.com/watch?v=sMq8MnmJw_Y&feature=PlayList&p=1CE51371330082A4&playnext=1&playnext_from=PL&index=33
deze heeft een spaanse voice-over, maar de beelden spreken voor zich...of nog even doorzoeken...

Toegevoegd op 08-06-2009 14:08:56
of deze...http://www.youtube.com/watch?v=HfY_5Nn024s