Wat kun je het beste eten om te herstellen van een griepje?

Als je griep eenmaal grotendeels voorbij is en je kunt weer rustig aan wat eten, dan valt me op dat niet alle soorten voeding goed vallen. Meteen hele zoete of zure dingen eten valt niet goed, terwijl licht zoutige zaken vaak wel goed werken. Je lichaam geef zelf al aan geen zin te hebben in heel erg vette zaken, hier heb je gewoon echt geen trek in.

Wat zijn theoretisch gezien voedingswaren die je het beste kan eten om snel weer bij te komen van de griep?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Kippensoep.
En verder veel fruit (vitamientjes)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Licht verteerbare voeding is het beste.
Bouillon is dan ook aan te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soep, zelf maken van verse groente en dan pureren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een beschuitje, bouillon, pap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kippensoep gaart er altijd in. Waar ik van opkikker is zure haring of rolmops
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals je zelf zegt: licht hartige spijzen. Ikzelf heb dan heel erg de neiging om een zak chips te eten en als warme maaltijd andijvie met gehakt. (Daar heb ik dan geen verklaring voor, maar daar heb ik bij het herstellen van een griepje altijd zin in)