Waarom praat ik nooit in mijn dromen?

ik praat nooit in mijn dromen hoe zou dat te verklaren zijn?
En hebben meer mensen dat ook?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ik heb al heel wat meegemaakt in mijn dromen, maar gesproken noch geschreven woorden maken daar deel van uit.
Ik ben wel benieuwd of iemand wel taalervaringen heeft in een droom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hoe weet je dat je niet praat in je droom?

Een droom lijkt soms uren geduurd te hebben terwijl dat in werkelijkheid maar een heel klein moment is, vlak voor je wakker wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je bedoelt dat je binnen wat je in je droom meemaakt, niet spreekt?
Ik zit even terug te denken aan de laatste paar dromen van mezelf die zijn blijven hangen - het is me daarbinnen niet opgevallen dat ik (of anderen) spraken, terwijl we wel van elkaar wisten wat we bedoelden en er wel andere geluiden in voor kwamen.
Dus kennelijk praat ik ook niet in mijn dromen. Eigenaardig - maar ja, als je binnen zo'n droom op een andere manier communiceert is dat ook niet nodig natuurlijk.
Voorbeeld: ik was laatst met een groepje mensen op pad die ik moest leiden, en terwijl er dus niets gezegd werd wisten ze wel allemaal welke kant we op moesten op het moment dat ik bedacht had welke richting dat moest zijn.
En ik was laatst in m'n droom op bezoek bij mijn moeder, er werd niet echt iets gezegd maar desondanks "zeiden" we weer dezelfde dingen tegen elkaar die we altijd zeiden als we elkaar in het echt zagen.
Misschien is het wel omdat je in je slaap meestal je mond dicht hebt?
Ik vraag me nu dus af: degenen die in hun slaap praten, praten die in hun droom misschien wel?