Kunnen jongens ook anorexia krijgen?

En als het niet zo is waarom dan niet?

Toegevoegd na 1 minuut:
En wat is het eigenlijk voor ziekte? Waarom krijg je het?

Toegevoegd na 1 minuut:
En wat is het eigenlijk voor ziekte? Waarom krijg je het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja hoor !

Toegevoegd na 1 minuut:
Net als bij vrouwen, is er geen duidelijk reden waarom deze ziekte toeslaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
92 pounds, dat is maar 42 kg :O
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"+"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor dat filmpje beste antwoord

Andere antwoorden (7)

Ja natuurlijk kan dat. Het is gewoon een eetstoornis die jonges en meisjes kunnen krijgen. Volgens mij zijn er wel meer meisjes met anorexia. Maar jongens kunnen het ook krijgen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is een psygische ziekte ( als ik het goed schrijf ) Je bent bang dat je te dik bent. je ziet je zelf als een vet dik persoon die niet goed is zoals die is. Je wilt een bepaald gewicht afvallen. Als dat je is gelukt dan wil je nog meer afvallen. Waarom je het krijgt is niet duidelijk. Het komt het meeste voor bij mensen die heel onzeker over zichzelf zijn. Dus wees blij met je zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker kan dat, alleen komt het wel minder vaak voor dan bij meisjes. Dat komt omdat jongens op een andere manier naar zichzelf kijken, omdat er op een andere manier naar ze gekeken wordt, en er een ander verwachtingspatroon is.
Zo zijn "de grote voorbeelden" van meisjes vaak graatmagere topmodellen. Graatmagere mannelijke topmodellen bestaan niet. Jongens spiegelen zich vaker aan gespierde mannelijke voorbeelden. Dat zie je vaak in de sportschool, waar jonge jongens veel te zware oefeningen doen, en kunstmatige producten tot zich nemen om maar snel spiermassa te kweken. Ook dat is ongezond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat kan niet want jongens houden van bier drinken en lekker shoarma schranzen na een avondje stappen......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook al is het beeld bekend vooral bij meisjes, zijn er ook knullen die er last van hebben alleen in veel mindere getale. Als je Googled, dan zul je best wat vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik van anorexia begrepen heb, is, dat je het gevoel hebt, dat je over wat je eet, tenminste wél controle hebt : het enige in je leven, want de rest lijkt 'ongrijpbaar' en niet te beïnvloeden.
Vaak begint het in je puberteit, als je je toch al zo onzeker voelt, en je zo afhankelijk bent van je leeftijdsgenoten over hoe je je voelt over jezelf, maar dat hoeft niet : ook jonge volwassenen kunnen het gevoel kwijtraken 'de baas' te zijn over hun eigen leven, en dan een beter gevoel hebben als ze precies controleren hoe veel ( = hoe weinig....) ze eten.

Daarbij komt dan het vertekende beeld dat je hebt van jezelf : je ziet jezelf als 'te dik' als er vet over je botten zit - alleen je spieren en je botten mogen zichtbaar zijn.
door jezelf uit te hongeren gaat je lichaam je spiermassa ook consumeren, zodat er uiteindelijk alleen de botten overblijven, maar dat zie je dan al niet meer.

Als je door therapie/opname aankomt, wordt je heel bang.
Je lichaam wordt in je ogen weer lelijker dan het was.
Zelfs als het een tijdje beter gaat, kan een gebeurtenis in je leven je weer zo van je stuk brengen, dat je weer de onstuitbare behoefte krijgt over íéts de controle te hebben : en dan kan de anorexia weer toeslaan, omdat je weer ieder hapje gaat controleren - alleen zó voel je je dan weer wat beter over jezelf.

Het is een hele moeilijke ziekte om te behandelen hierdoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"+"
het komt bij meisjes en zoal ook soms bij jongens voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het begint al bij je zelfbeeld kritisch te bekijken, te zeggen ik ben te dik etc...het zit in je hoofd, was het maar zo makkelijk dat mensen een pilletje konden krijgen, en basta...maar zo werkt het niet...

Tegenwoordig zijn veel jongens er ook mee bezig, je wil niet meer eten, althans bijna niet, omdat je jezelfbeeld niet accepteert, verzin je steeds smoezen.

Ik zelf heb toen 16 was zo overdadig gelijnd dat ik geen menstruatie meer kreeg, woog ook nog maar 46kg, tja langzaam boven opgekomen, maar het blijft een 'ziekte' die moeilijk onder controle te krijgen is, alleen als jij zelf echt wil en deze ziekte erkend, kom, en hulp aanvaard kon je er wel overheen.