Wat is er te doen tegen (langdurig) een piep in het oor hebben (niet door hard geluid) soms is het ook gewoon een dag weg.Wie heeft het ook ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Heel, heel veel mensen hebben dat. en het heet tinitus.
het kan een piepen zijn, maar ook fluiten, rinkelen, suizen of zoemen, en het heeft uiteindelijk rechtstreeks te maken met beschadigingen in het oor.

Je kunt het krijgen als symptoom van enkele aandoeningen, na een ziekte of verkoudheid, na een val of klap op het hoofd, maar ook door teveel blootstelling aan hard geluid - en dat komt steeds meer voor, met name MP3spelers zijn er berucht om.

Nu het slechte nieuws : er is niks aan te doen en het gaat eigenlijk ook nooit meer over. Wel leer je er meestal mee leven.

Ik leef al vijf jaar met een voortdurende suis in mijn oor, en hoewel ik er soms meer of minder last van heb, vaak hoor ik het al niet eens meer ; het hoort er bij. (In mijn geval komt het door de ziekte van meniere).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste jaren kwam en ging het, maar nu is het nooit meer helemaal weg (maar wel ' gewend' zeg maar) behalve bij grote drukte in een lawaaiierige omgeving of veel stress; dan wordt het weer tijdelijk effe erger. Mijn gehoor gaat wel nog steeds heel langzaam achteruit. Ik hoop dat als dat nul is, ik het suizen ook niet meer hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn moeder heeft antidepressiva gekregen voor dit probleem en dat werkt!!!! Ik heb dat ook gekregen, maar bij mij hielp het niet. Dus soms is het te onderdrukken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antidepressiva voor oorsuizen vind ik wel een beetje met een kanon op een mug schieten ; dan zou je op zijn minst ook depressieve klachten moeten hebben. Maar als stress de oorzaak is, kan het zeker helpen. Net als bij een oorontsteking ofzo, dan wil het ook nog wel eens overgaan. Maar als klacht an sich is er in de regel weinig tot niets aan te doen.
lees deze link waarschijnlijk vind je hier het antwoord wel

http://www.oorsuizen.info/artikelen/Oorsuizen%20of%20Tinnitus%20(UZA).pdf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb je een oor verstopt .
Even naar de huisarts en laten controleren en dan eventueel laten uitspuiten door de assistente .