Hoe komt het dat meer dan een derde van de psychisch gehandicapten in Amsterdam woont?

Meer dan één op de drie mensen die in een psychiatrische kliniek wordt opgenomen, komt namelijk uit 020.

Dit lijkt mij meer dan een welvaartsstaand van een bepaalde wijk..

http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/246599/2009/06/05/Psychiatrie-vol-Amsterdammers.dhtml

^

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat "020" alleen in de voetbaldwereld gebezigd werd?!

Antwoorden (1)

Volstrekt overbodige vraag, omdat het antwoord staat in het artikel dat je aanhaalt:

''Psychische problemen kunnen voortkomen uit de fysieke omstandigheden van verstedelijking, zoals lawaai, slechte behuizing, milieuvervuiling. Daarnaast spelen factoren als veiligheid en sociale cohesie een rol.
Een andere oorzaak dat Amsterdam en andere grote steden hoog scoren, is volgens Peen dat veel mensen met een stoornis de anonimiteit van de stad zoeken en in achterstandsbuurten belanden."
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks op af te dingen +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman: Misschien zijn er wel andere redenen dan die in het artikel staan?
AWM
14 jaar geleden
Ja, misschien wel.
Ik ben benieuwd.