Heel simpel, je wordt misselijk. En je kan er niet tegen. En dan kotsen maar..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan jezelf ziek denken.
Vergelijk het met pijn: je kan jezelf snijden zonder pijn te voelen, als je dan de snee ziet dan voel je ineens wel de pijn.
Het werkt trouwens ook andersom, als je moet overgeven en je verlegt je gedachten dan kan het zomaar overgaan.
Werkt bij heel veel emoties zoals huilen, pijn, kou, verbranden (over heten kolen lopen) enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je visualiseert als het ware...de actie...het overgeven , dan gaat het veel makkelijker(althans bij mij).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me af of dat zo is.

Overgeven komt alleen in beeld als je je beroerd voelt (normaal gesproken). Maar dan heb je al even dat misselijke gevoel in je buik en voel je je niet lekker. Beroerd, naar. De voortekenen voor overgeven zijn er dan als. Je voelt het vaak al aankomen en dan ben je er even bewust mee bezig, dat klopt ja. Overgeven kan soms een opluchting zijn als je het kwijt bent.